Selasa, 17 Mei 2011

Comments for Wee Choo Keong

Comments for Wee Choo Keong


Comment on HAPPY WESAK DAY by Siva

Posted: 17 May 2011 06:29 AM PDT

Happy Wesak to you YB. I believe that you must be a Buddhist like me. I also hope that we have less politics in order to have peace and prosperity in Malaysia. Regards

Comment on HAPPY WESAK DAY by Happy Wesak Day

Posted: 17 May 2011 06:02 AM PDT

06th June 2011 – Hong Kong MTR

http://www.manymany3m3.blogspot.com/

17th May 2011 Wesak Day …. When Vegetables Price Will Down ???

Comment on Issues for your MP by Yaacob

Posted: 17 May 2011 02:08 AM PDT

Azman

Terima kasih atas aduan dan maklumat tuan.

Untuk makluman tuan masalah pasar pagi ini telah pun dilapurkan kepada pihak DBKL atas aduan penduduk-penduduk sebelum ini dimana aktiviti pasar pagi ini telah menyebabkan kacau ganggu kepada penduduk-penduduk sekitar.

Untuk makluman tuan juga, isu sebenar disini ialah tapak pasar pagi ini tidak pernah di gazetkan sebagai tapak pasar pagi justeru itu pihak kami telah pun menulis surat kepada DBKL supaya pematauan berterusan sekurang-kurang untuk 2 minggu dapat dilakukan supaya peniaga-peniaga tanpa lesen boleh dikawal dan seterusnya boleh menghentikan aktiviti-aktiviti pasar pagi di kawasan tersebut.

Pihak kami dimaklumkan bahawa pihak DBKL telah pun mengeluarkan notis dan kompaun kepada peniaga-peniaga tanpa lesen dan dijangkakan tindakan yang lebih keras akan diambil oleh pihak DBKL dalam masa terdekat ini.

Berkenaan dengan penjualan daging khinzir di pasar tersebut bukanlah suatu isu besar sekiranya peniaga tersebut mengikut syarat dan peraturan yang telah ditetapkan oleh pihak berkuasa. Yang Berhormat sendiri menjelaskan, sebagai contoh di Negeri Kelantan penjualan daging khinzir di pasar-pasar pagi bukanlah dibuat di kawasan tertutup. Jadinya saya berharap kita sama-sama menghormati sensitiviti kaum-kaum lain selagi ianya tidak melanggar syarat dan peraturan yang sedia ada. Apa pun pihak kami mengucapkan berbanyak terima kasih di atas makluman tuan.

Terima kasih.

Yaacob Abd Hamid
Pembantu kepada
YB Wee Choo Keong

Tiada ulasan:

Nuffnang