Isnin, 30 Mei 2011

i n t a n h i j a u

i n t a n h i j a u


TARIF ELEKTRIK NAIK : ORANG UMNO JANGAN BIMBANG, ANDA TIDAK KENA

Posted: 30 May 2011 07:52 AM PDT



Kerajaan persekutuan menaikkan tarif elektrik dengan purata 7.12 peratus bermula 1 Jun ini sebagai sebahagian daripada pengurangan subsidi.

Sementara gas asli pula dinaikkan RM3 setiap mmBtu setiap enam bulan sehingga mencecah harga pasaran pada 2016, apabila harganya diapung sepenuhnya.

Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air Datuk Peter Chin Fah Kui berkata, seramai 44.4 juta atau 75 peratus dariapada keseluruhan 5.94 juta isi rumah tidak akan terjejas dengan tarif baru ini.

Bagi yang menggunakan 301kW hingga 1000kW, tarif dinaikkan daripada 0.1 peratus hingga 10 peratus, atau RM0.07 kepada RM30.30.

Pelepasan bil elektrik untuk pengguna yang menggunakan kurang daripada RM20 sebulan akan tamat pada Disember 2011.

Sementara itu, Bernama melaporkan, dalam pengumuman bersama Peter dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Tan Sri Nor Mohamed Yakcop, mereka berkata kenaikan itu disebabkan oleh peningkatan harga gas asli untuk sektor tenaga.

IJTIMAK PAS GANTI UMNO ZON SELATAN MERIAH DAN BERJAYA

Posted: 30 May 2011 01:44 AM PDT


TELUK INTAN, 30 Mei - Bagi kembali kepada nostalgia era 80-an, maka Ijtimak PAS Ganti UMNO telah dianjurkan oleh PAS Perak bagi menggantikan konvesyen PAS negeri di mana sejak beberapa tahun kebelakangan sering diadakan di hotel dan dewan-dewan berhawa dingin. Demikian dinyatakan oleh Pengarah Program Ijtima, Ustaz Misbahul Munir Masduki.



Ijtimak peringkat zon selatan ini telah diadakan di Chenderong Balai dekat sini. Bersempena dengan ijtimak tersebut bagi memeriahkan suasana, maka Karnival PAS Untuk Semua telah diadakan selama dua hari iaitu bermula 28 Mei hingga 29 Mei.

Ijtima PAS Ganti UMNO telah dirasmikan oleh Naib Presiden PAS YB Datu' Mahfuz Omar pada hari Ahad, 29 Mei lalu. Dalam ucapan, Dato' Mahfuz menekankan kewajiban setiap ahli cuba memikat hati setiap orang kerana jika hati mereka telah dipikat maka apa cara sekalipun yang dilakukan oleh UMNO BN akan gagal.




"Kita mahu, masyarakat terasa akan kehadiran kita malah mereka sentiasa mengharapkan kehadiran dan bantuan ahli-ahli PAS," ujar beliau.

Seterusnya, Dat' Mahfuz berharap setiap tindakan ahli PAS adalah telus dan tulus. Masyarakat mudah memahami perjuangan PAS dengan dengan terus secara telus sehingga menampakkan ketulusan PAS memperjuangkan nasib rakyat.

Sebelum itu, turut Pesuruhjaya PAS Perak, Ustaz Abu Bakar Hussin telah menyampaikan ucapan aluan. Turut menyampaikan ucapan ialah pengarah ijtimak, Ustaz Misbahul Munir Masduki merangkap Setiausaha Badan Perhubungan PAS Negeri Perak.






Bagi ijtimak ini, sebanyak enam orang penceramah telah menyampaikan ucapan mengikut tajuk-tajuk yang telah ditetapkan. Antaranya Ustazah Nuridah Salleh (Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat), Ustaz Idris Ahmad (Ketua Penerangan PAS Pusat), Sdr. N. Balasubramaniam (Timbalan Ketua DHPP Pusat), Dr. Ann Wan Seng, dan Tuan Hj. Mohamad Sabu. 

Pada sebelah malamnya pula, Ceramah Perdana PAS Ganti UMNO telah diadakan di tempat yang sama. Ribuan orang telah hadir untuk mendengar penceramah utama seperti Presiden PAS Tuan Guru Hj. Abdul Awang, Ustaz Nasaruddin Tantawi, Dato' Seri Hj. Nizar Jamaluddin, Ustazah Nuridah Salleh dan Tn. Hj. Mohamad Sabu.

Sesungguhnya, program Ijtimak PAS Ganti UMNO dan Karnival PAS Untuk Semua telah berjaya mencapai objektifnya.

intanhijau.blogspot.com

HABISLAH HJ. NIZAR - 118 0RANG UMNO MASUK UMNO...

Posted: 29 May 2011 05:15 PM PDT

Tiada ulasan:

Nuffnang