Ahad, 7 April 2013

N37 Batu Maung

N37 Batu Maung


PAKATAN RAKYAT KUAT RAKYAT SENANG. TOLAK BN ANDA SELAMAT

Posted: 06 Apr 2013 12:12 PM PDT

Najib Razak Pengerusi BN semalam mengumumkan manifesto BN bagi menghadapi pilihanraya Umum ke-13. Namun apa yang menghairankan manifesto BN yang diumumkan seperti "copy paste" dari manifesto Pakatan Rakyat yang telah di umumkan lebih awal dari Be End.

Buku Jingga yang telah dilancarkan semasa konvensyen Pakatan Rakyat di Pulau Pinang pada 10 Disember 2010 yang lalu meliputi segenap sudut terus kepada keadaan rakyat yang berhempas pulas untuk terus hidup semasa di bawah pemerintahan BN yang mencekik rakyat dan menjadi igauan kepada rakyat.

Awang Adek timbalan menteri ketika itu mendakwan negara akan bankrap sekiranya Buku Jingga dilaksanakan. Pemimpin Umno tidak sedar, kerakusan mereka merompak harta rakyat lama-lama akan memusnahkan negara.

Kesimpulannya mudah! keasyikan menteri berpolitik untuk mengekalkan kuasa dan keangkuhan kuasa mereka. Akhirnya mereka terpaksa akur kehendak rakyat setelah tewas teruk dalam PRU-12 yang lalu kehilangan 5 negeri.

Kali ini manifesto yang di umumkan oleh Najib Razak mempunyai irama seakan-akan manifesto Harapan setiap rakyat di Malaysia iaitu Pakatan Rakyat yang dipimpin oleh Dato' Seri Anwar Ibrahim Ketua Umum PKR, Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang Presiden PAS dan Lim Kit Siang Presiden DAP

Mereka perlu berasa malu dan rakyat perlu membuka mata dalam menghadapi Pilihanraya Umum ke-13 kali ini. Segala dakyah menakutkan rakyat adalah fitnah jahat demi untuk mengekalkan kuasa mereka supaya dapat terus mencuri khazanah negara.

Kita wajib menjatuhkan kerajaan yang zalim ini. Anak muda khususnya perlu berdepan dengan berani seperti mana kita berdepan dengan cabaran yang paling getir iaitu mencari hala tuju demi masa depan yang lebih baik.


Tiada ulasan:

Nuffnang