Khamis, 13 September 2012

Comments for Wee Choo Keong

Comments for Wee Choo Keong


Comment on Malindo Airways is good for consumers by Kinabalu Kid

Posted: 13 Sep 2012 07:31 AM PDT

Satu perkembangan yang baik untuk perkhidmatan pengangkutan udara negara. Saya pernah menggunakan perkhidmatan Lion Air dari Jakarta ke Bali dan memanglah dari awal penempahan lagi semuanya jelas dan terang. Janji Lion Air untuk menawarkan harga lebih murah dari LCC yang ada harap- harap tidaklah janji manis sahaja. Penawaran inflight entertainment & light meal sangatlah dialu-alukan. Lion Air ialah full service airline tambang murah sedangkan MAS ialah premium airline. Diharap Malindo Airways berada di tahap antara keduanya. Yang penting pengurusan Malindo Airways akan lebih mesra pelanggan, tidak mengeluarkan kenyataan2 yang angkuh, bongkak dan sombong. Tidak sewenang-wenangnya mengugut mana-mana pihak lain seolah-olah tiada siapa yang lebih penting darinya.

Semoga perkhidmatan Malindo Airways ke Sabah dan Sarawak dapat dipercepatkan.

BOLEH BAH KALAU MALINDO AIRWAYS!!

Comment on Malindo Airways is good for consumers by sudah 2 dekad lar

Posted: 13 Sep 2012 07:08 AM PDT

with more competition, how is the airline you are championing for (MAS if you care to know) is going to survive the onslaught?
unless the staff in MAS changes the way some things are done and work ethics are improved, it really does not matter who comes on board the management team to turn around the airline. MAs will take the full brunt of the storm come 1 May 2013. Who knows how many more regional players will be coming?
MAS used to be the envy employer in days gone by because of good governance and good team spirit and staff unselfish duty to the company and her paying customers, but is that still evident? Sigh….I love MAS but at the same time, I loathe the situation it is in now.

Comment on Malindo Airways is good for consumers by Anonymous

Posted: 13 Sep 2012 03:48 AM PDT

yes this is it Malindo go for it …. I read on msn.com today that Fenandexo wants to give Malindo a run for its money …………. wiht people power and consumers supporting Malindo lets all say Fernadexo you will run out of money!!!!!!! this way Feranadexo will learn what his parents taught him HUMILITY first Fernandexo >>!!!!!! there is nothing genuine in what Fernadexo does its all copied from others ……… his times up !!!!! I only really hope Fernandexo is not behind Malindo too…….!!!!!

Comment on Malindo Airways is good for consumers by omar

Posted: 13 Sep 2012 03:14 AM PDT

YB, I agree with your statement that the rakyat should support the Malindo Airlines.

Comment on Malindo Airways is good for consumers by NoBull

Posted: 13 Sep 2012 02:26 AM PDT

In that case also revive firefly. Why kill our own and popular FireFly but let others compete instead. This is how this stupid government of ours screws local companies.

Comment on Malindo Airways is good for consumers by Vish

Posted: 13 Sep 2012 01:56 AM PDT

Supporting Malindo blindly may be a mistake. Lion Air has a very dodgy record at best, details of which are readily available online.

-Vish.

Comment on Complaints for DBKL by Janice

Posted: 12 Sep 2012 11:41 PM PDT

I have launched a complaint on 22 May 2012 to Mr Wee however the issue of illegal extension at Lavillas Condo still remain unchanged. No response from DBKL and Bomba. Recently there is a small accident was happened and luckily it was not serious. I would appreciate if this matter can be look into seriously to avoid tragedy happen in the future.
P/S: Mr Yaacob, I have sent you an email regarding the above mentioned matter.

Comment on Malindo Airways is good for consumers by xMAS

Posted: 12 Sep 2012 11:30 PM PDT

The way I see this as another airline that will compete with and take away MAS passengers.

Just like how Air Asia in the early days, professed that they are not competing with MAS; they are targetting a different customer set……

I am still going to say, watch what you wish for. For you may not like the final outcome. This is a perfect example.

Comment on Malindo Airways is good for consumers by Tony Pariah

Posted: 12 Sep 2012 09:13 PM PDT

Sebagai rakyat Malaysia yang prihatin saya bersyukur dan berbangga kepada PM kita kerana melancarkan penerbangan tambang murah yang kedua di Malaysia Malindo Air.

Sudah tiba masa nya kerajaan membuka mata apa yang telah di lakukan olih Air Asia. Sebenar nya saya tidak anti Air Asia tetapi agak kecewa dengan sikap bongkak dan lupa diri pihak atasan Air Asia yang lupa diri bahawa Air Asia tidak akan berjaya ketahap sekarang sekiranya tidak mendapat sokongan dan bantuan dari pihak kerajaan Malaysia.

Seluruh Malaysia tahu Air Asia terlalu bongkak dan sombong sehingga tidak menghormati badan kerajaan seperti Malaysia Airports, Jabatan Penerbangan Awan, dan lain lain lagi.

Secara terang terang nya mereka bergaduh dengan Malaysia Airports hanya kerana tidak mahu menuruti kehendak mereka. Apa yang ada pada mereka ? Kerajaan bersusah payah membina KLIA2 dengan belanjawan yang tinggi khas buat operasi Air Asia dan apabila sudah hampir siap dengar ura ura yang mereka tidak mahu menggunakan KLIA2. Di mana kah sikap kenegaraan dan kebanggaan sebagai syarikat kelahiran tempatan ?

Degan bongkak nya mereka berpindah ke Indonesia dengan mcm mcm alasan yang tak bolih di terima pakai olih rakyat. Apa salah nya meneruskan Regional Office di Malaysia ?? Apa kah kelebihan yang ada di Indonesia yang tidak ada di Malaysia ??? Air Asia patut berbangga dengan apa yg mereka kecapi sekarang dengan mendapat sokongan dari pihak kerajaan. Setinggi mana kita berjaya ingat lah orang yang membantu kejayaan kita. Jangan lah jadi sepert melepaskan buaya tersepit. Ini lah sifat sifat yang ada pada Air Asia.

Yang hanya mereka tahu mahu bargaduh dengan badan kerajaan tertentu hanya kerana tidak memenuhi kepentingan mereka. Benar benar Air Asia seperti kacang lupakan kulit !!!

Saya amat berharap Malaysia Airport menutup saja LCCT sekarang bila KLIA2 sudah beroperasi tahun hadapan. Tunjuk pada Air Asia siapa yang lebih berkuasa. Sudah tiba masa nya Air Asia diberi pengajaran yang sewajar nya.

Terus terang saya kata kan saya amat membenci Air Asia dan amat jarang sekali saya menggunakan penerbangan Air Asia. Waluapun jika tiket MAS lebih mahal dari Air Asia akan tetap saya gunakan MAS atau Firefly.

Tahniah dengan pelancaran Malindo Air. TF dengan bangga nya menidak kan bahwa penubuhan Malindo Air tidak akan menggugat Air Asia. Ada kah kita rakyat malaysia akan terus di perbodoh kan oilh dia. Cuba lihat share air asia semalam di dalam berita bahwa share air sia terus menjunam 17 sen selepas saja penubuhan Malindo Air. Ini yang di kata kan olih TF bahwa Malindo Air tidak akan menggugat Air Asia ????? Tidak benar sekali and YOU ARE WRONG this time.

Ini belom lagi dengan bermula nya operasi Malindo Air pada 1 Mei 2013 nanti. Sudah pasti akan menggugat operasi Air Asia sebab penumpang mempunyai pilihan selain Air Asia yg bongkak dan sombong.

Sebagai rakyat Malaysia yang prihatin mari lah kita berdoa akan kejayaan Malindo Air dan juga MAS supaya dapat memberi saigan yang sengit pada Air Asia. Teach them a lesson this time !!! Let them respect the government and the people.

Taniah PM dan kerajaan Malaysia kerana akhir nya menubuh kan Malindo Air. Semoga berjaya Malindo Air.

Comment on Malindo Airways is good for consumers by stan

Posted: 12 Sep 2012 07:14 PM PDT

MAS is truly screwed. All their Asean flights will affected. Low yield will be the order of the day. The proposed benefits of Mro is also not forthcoming to MAS.

Tiada ulasan:

Nuffnang