Isnin, 14 Mei 2012

www.telokkemang.blogspot.com/

www.telokkemang.blogspot.com/


GELOMBANG KUNING VS GELOMBANG MERAH

Posted: 14 May 2012 01:23 AM PDT

Rakyat dapat menilai pentadbiran UMNO/BN 54 tahun dengan 5 tahun di bawah Pakatan Rakyat. Reformasi dalam pentadbiran jelas menunjukkan kekuatan 'political will' untuk membantu rakyat secara ikhlas.

Ini adalah momentum yang menggusarkan UMN/BN dalam berdepan dengan kebangkitan kesedaran rakyat. Apatah lagi BERSIH 3.0 jelas menunjukkan penolakkan UMNO/BN oleh rakyat majmuk. Gelombang Merah UMNO tidak menunjukkan perpaduan dan kesepakatan rakyat berbilang kaum menyokong DS Najib.

Pakatan Rakyat mendapat dukungan rakyat berbilang kaum. Kekuatan ini tidak dipunyai oleh BN dan UMNO. Gelombang Merah tidak dapat menandingi Gelombang Kuning Rakyat yang begitu asli kebangkitannya berbanding Gelombang Merah UMNO secara keseorangan tanpa di 'backup' oleh MCA dan MIC. Gelombang Merah UMNO hanya di 'backup' oleh 2000 buah bas yang dibayar tambangnya oleh pemuka-pemuka UMNO. Maka UMNO tidak terlawan dengan jerit perih rakyat bersusah payah tanpa bayar secara ikhlas hadir berjuang akan hak mereka menuntut pilihanraya bersih dan adil.

UMNO dihidangkan dengan persembahan artis tetapi rakyat dihidangkan dengan aksi samseng beberapa polis yang tertekan dengan arahan Pak Menteri. Rakyat menilai akan ini. Mereka UMNO berhimpun untuk berhibur, rakyat & BERSIH 3.0 berhimpun demi perjuangan masa depan anak cucu bagi memastikan pilihanraya bersih dan adil.

Kamarul Baharin Abbas
MP Telok Kemang

Tiada ulasan:

Nuffnang