Khamis, 12 April 2012

Direct Free Kick

Direct Free Kick


LAGI GAMBAR-GAMBAR LAWATAN KE TAPAK PEMBINAAN LEBUHRAYA BESRAYA DI PANDAN JAYA.

Posted: 12 Apr 2012 05:50 AM PDT

LAGI GAMBAR-GAMBAR LAWATAN KE TAPAK PEMBINAAN LEBUHRAYA BESRAYA DI PANDAN JAYA.

Posted: 12 Apr 2012 05:44 AM PDT

BESRAYA MESTI MENGUTAMAKAN KESELESAAN PENDUDUK.

Posted: 12 Apr 2012 05:36 AM PDT

YB Iskandar A. Samad, Ahli Dewan Negeri Chempaka berkata pembinaan Lebuhraya Besraya mesti mengutamakan keselesaan penduduk.

Beliau berkata sedemikian ketika melawat ke tapak pembinaan lebuhraya bertingkat itu di Pandan Jaya pada 12 April lepas.

Lawatan itu diadakan setelah Iskandar menerima banyak aduan terhadap pembinaan lebuhraya tersebut dari penduduk tempatan.

Turut serta di dalam lawatan itu adalah wakil-wakil dari Besraya, IJM, MPAJ, Surau Al Falah yang berhampiran, penduduk dan peniaga serta Ahli-Ahli Majlis, Haji Meor Rithuan Mohd Said dan Abdul Jalil Hasan.

Di antara perkara-perkara yang dipersetujui pada lawatan tersebut adalah,

1.) Besraya akan menanam pokok di tempat letak kereta kawasan pusat bandar Pandan Jaya sepertimana sebelum pembinaan lebuhraya itu.

2.) Besraya akan melukis semula "road markings" di jalan-jalan terutamanya di simpang-simpang kerana ketiadaannya telah mengakibatkan lalulintas yang tidak terkawal.

3.) Besraya dan MPAJ akan membincang dan membaikpulih longkang di hadapan Pangsapuri Blok M15 yang telah pecah dan tersumbat. Besraya mesti memastikan pasir, tanah, batu dan sisa pembinaan tidak lagi jatuh ke dalam longkang itu.

4.) Besraya mesti memastikan semua tempat air bertakung ditimbus agar nyamuk tidak dapat bertelur. Besraya berjanji akan melakukan "fogging". MPAJ akan melakukan pemantauan dari masa ke semasa.

5.) Besraya akan memastikan kerja-kerja di tepi jalan berhadapan Pangsapuri Blok M14 siap dalam masa 2 hingga 3 bulan. Besraya mesti menyelesaikan masalah mengubah laluan paip air Syabas dengan segera.

6.) Apabila Besraya mula membina tiang-tiang (piers) lebuhraya itu, kerja-kerja akan dilakukan pada waktu yang diluluskan oleh MPAJ dan tidak mengganggu penduduk.

Iskandar yang juga merupakan Exco Perumahan, Pengurusan Bangunan Dan Setinggan Negeri Selangor menggesa Besraya menyumbang sesuatu kepada masyarakat sebagai CSR mereka memandangkan penduduk terpaksa berhadapan dengan kesusahan ketika pembinaan lebuhraya tersebut.

Beliau juga berharap kesemua lebuhraya-lebuhraya yang akan dibina di Selangor akan memastikan keselesaan penduduk diutamakan ketika pembinaan - Chempaka Online.

Tiada ulasan:

Nuffnang