Jumaat, 16 Mac 2012

i n t a n h i j a u

i n t a n h i j a u


UMNO DAH TERDESAK : BUAT CERAMAH POLITIK DI SEKOLAH

Posted: 15 Mar 2012 06:46 PM PDT


Tidak cukup dengan jentera yang sedia ada seperti akhbar dan televisyen, UMNO telah menggunakan sekolah untuk mengadakan ceramah penerangannya. Kalau di sekolah, semua orang tahu; guru-guru dilarang berpolitik (selain UMNO la tu) tetapi UMNO sendiri menggunakan sekolah untuk mengadakan ceramah politik.

Adakah mereka tidak yakin dengan usaha kempen melalui TV dan akhbar selama 24 jam sehari semalam? Mengapa pihak bertanggungjawab seperti pihak sekolah dan PPD sanggup membiarkan perkara ini berlaku. Sebenarnya kes seperti ini sudah banyak berlaku di mana-mana tempat. UMNO sesuka hatinya "diberi keizinan" menggunakan kemudahan di sekolah untuk aktiviti parti. 

Guru-guru pula telah "disangka burukkan" berpolitik parti pembangkang. Sedangkan guru-guru UMNO "diberi keizinan" berpolitik di dalam kelas. Mengajar atas nama mata pelajaran Pendidikan Sivik dan Sejarah tapi hampir 70% menghentam pembangkang. Pelajar menjadi keliru. Akhirnya mereka tidak berminat dengan mata pelajaran Sejarah akibat sikap melampau guru-guru UMNO.Selepas itu, kementerian bising kerana ramai pelajar tidak berminat dengan mata pelajaran Sejarah.

Bebaskan sekolah daripada politik terdesak dan melampau...!

Tiada ulasan:

Nuffnang