Jumaat, 2 Ogos 2013

:: cina islam | 2011 ::

:: cina islam | 2011 ::


Peniaga emas cedera ditembak di Pandan Indah

Posted: 01 Aug 2013 11:54 PM PDT

24 Ramadhan 1434 H. [MOD] -

  • Seorang peniaga emas cedera terkena tembakan yang dilepaskan ke arahnya ketika kenderaan beliau berhenti di lampu isyarat Jalan Makmur, Pandan Indah, di ibu negara hari ini.

  • Ketua Polis Daerah Ampang Jaya ACP Amiruddin Jamaluddin berkata dua lelaki yang menaiki motosikal Yamaha berwarna biru menghampiri kereta Toyota Camry yang dipandu peniaga itu pada pukul 8.45 pagi.

    "Seorang daripada lelaki terbabit melepaskan tiga das tembakan ke arah peniaga emas itu menyebabkan Wong Foo Yui, 34, cedera di bahu," katanya kepada Bernama di ibu negara hari ini.

    Beliau berkata dalam keadaan cedera, Wong memandu keretanya ke Balai Polis Pandan Indah, yang terletak kira-kira 500 meter dari tempat kejadian, untuk mendapatkan bantuan.

    Amiruddin berkata Wong, yang berasal dari Jalan Klang Lama, kini dirawat di Hospital Ampang dan keadaannya dilapor stabil.

    Kes tembak hari ini adalah yang keempat dalam tempoh lima hari minggu ini.

    Isnin lepas, Pengasas Arab Malaysian Bank Hussain Ahmad Najadi, 75, maut manakala isterinya, Chong Mei Kuen, 49, cedera parah ditembak dari jarak dekat di parkir kereta selepas keluar dari sebuah tokong Cina, Kuan Yin Temple, di Lorong Ceylon, di sini.

    Pada 29 Julai juga seorang lelaki cedera parah di paha kanan selepas ditembak ketika berhenti di lampu isyarat simpang empat Jalan Mengkuang, Bukit Mertajam di sini.

    Rabu lepas pula, pemandu van kilang N Jeevandran, 26, ditemui mati dengan dua kesan tembakan di atas kiri perut dan bahagian kanan bawah pinggang di persimpangan Jalan Permai Utama, Parit Buntar, Perak.

    -Bernama

Sony edar telefon paling nipis

Posted: 01 Aug 2013 11:36 PM PDT

24 Ramadhan 1434 H. [MOD] -

Sony Mobile Communications semalam mengadakan pameran jenama baharunya Xperia Z Ultra, iaitu telefon pintar paling nipis dunia yang kini sudah berada di pasaran Malaysia.



Kami amat teruja untuk membawa Xperia Z ultra ke Malaysia, hanya selepas sebulan selepas pengumuman globalnya, iaitu pada 25 Jun, kata Pengarah Pemasaran, Asia Tenggara dan Oceanianya, Jason Smith, selepas pelancaran produk itu.
Beliau menjelaskan, peranti itu direka khusus untuk pengguna Asia yang mahu meninjau telefon pintar premium yang menawarkan pengalaman luar biasa dalam peranti hiburan yang lengkap.
Telefon pintar 6.4 Full HD Triluminos Android yang dijual pada harga RM2,299 itu boleh didapati dalam warna hitam dan putih.
Antara ciri utamanya ialah kalis air, kalis habuk, reka bentuk tahan lasak dan dilengkapi kamera 8 megapiksel dengan sensor "Exmor RS for mobile" dan HDR bagi video dan foto.

Tahniah : JAKIM putus wanita sambut Hari Raya dengan anjing hina Islam

Posted: 01 Aug 2013 11:33 PM PDT

24 Ramadhan 1434 H. [MOD] -

Putrajaya: Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) memutuskan bahawa rakaman video yang menunjukkan seorang wanita menyambut Aidilfitri bersama tiga anjing adalah menghina Islam




Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom, berkata beliau sudah mengarahkan JAKIM untuk memaklumkan perkara itu kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) bagi membuat tindakan susulan.

PAS tuntut penjelasan

Posted: 01 Aug 2013 11:29 PM PDT

24 Ramadhan 1434 H. [MOD] -
Harakahdaily.
KUALA LUMPUR: PAS menuntut penjelasan daripada pihak kerajaan berhubung surat pekeliling yang memaklumkan berlakunya kenaikan harga gas memasak berkuatkuasa hari ini.
Surat pekeliling tersebut kini diedarkan melalui laman Facebook dan ditujukan kepada pemborong, penjual dan pelanggan gas Petronas turut memberitahu alasan mengapa kenaikan itu berlaku.

Jika benar kenaikan gas memasak berlaku berdasarkan pekeliling itu, Pengerusi Lajnah Pengguna PAS Pusat, Datuk Mahfuz Omar menyifatkan ianya sangat tidak wajar dalam suasana pengguna yang cukup tertekan dengan pelbagai kenaikan harga barang mutakhir ini.

Apatah lagi katanya, alasan kenaikan gas kerana selaras dengan gaji minimum RM900 untuk setiap pekerja swasta sepertimana  yang tercatat di pekeliling itu adalah sangat tidak munasabah.

"Alasan tidak munasabah, macam mana dengan orang yang bekerja di kampung dan bekerja sendiri, mereka tidak ada kenaikan gaji minimum. Saya fikir satu tindakan yang tidak wajar," katanya kepada Harakahdaily.

Kenaikan ini juga katanya, akan memberi kesan kepada pengguna khususnya musim perayaan sekali gus membuatkan beban pengguna semakin membesar.

Justeru, beliau meminta kerajaan melalui  Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) campur tangan dan pihak Petronas untuk memastikan tarik balik pekeliling tersebut dan kembalikan kepada harga asal.

 

Tiada ulasan:

Nuffnang