Sabtu, 4 Mei 2013

念群与沙登人民同在 | Nie Ching for Serdang

念群与沙登人民同在 | Nie Ching for Serdang


[Youtube] 认识张念群 Kenali Calon DAP untuk kawasan parlimen Kulai P163 - Teo Nie Ching

Posted: 04 May 2013 06:25 AM PDT



Anda boleh mengenali Saudari Teo Nie Ching dengan lebih lanjut menerusi laman facebook beliau di www.facebook.com/TeoNieChing



Video di atas menyampaikan pandangan-pandangn penduduk di Bangi, Balakong dan Seri Kembangan terhadap Saudari Teo Nie Ching yang sebelum ini berkhidmat sebagai Ahli Parlimen selama 5 tahun di Serdang.

Latar belakang: Teo Nie Ching berasal dari Batu Pahat, Johor. Sebelum terpilih menjadi ahli parlimen pada tahun 2008, beliau berkerja sebagai seorang peguam. Penyelewangan kuasa dan campurtangan politik yang kian berleluasa telah menyebabkan sistem kehakiman negara ini semakin merosot. Oleh itu, Teo Nie Ching mengambil keputusan untuk menyertai Parti DAP pada tahun 2008 supaya dapat menyumbang kepada pembetulan sistem negara ini menerusi perjuangan politik.

Nie Ching mewakili DAP untuk bertanding di kerusi kawasan parlimen semasa Pilihanraya ke-12 lima tahun dahulu. Di bawah arus gelombang tsunami politik yang tidak disangka-sangka, beliau terpilih sebagai Ahli Parlimen Serdang dengan undi majoriti sebanyak 21,025. Sila SHARE!

(More......)

Surat Terbuka kepada Rakyat Kulai daripada calon DAP Teo Nie Ching

Posted: 04 May 2013 06:09 AM PDT

Pengundi-pengundi Kulai yang saya hormati,

Salam Sejahtera, salam Bersih dan salam Ubah! Bak kata pepatah, tak kenal maka tak cinta”. Maka saya ingin mengambil kesempatan ini untuk memperkenalkan diri.

Saya kini berumur 32 tahun dan berasal dari Batu Pahat, Johor. Saya juga merupakan seorang peguam. Adalah hasrat saya untuk menjadi seorang peguam yang membela nasib rakyat jelata dan mempertahankan hak asasi manusia supaya undang-undang tidak berkhidmat untuk orang kaya dan berstatus tinggi sahaja.

Akan tetapi, penyelewangan kuasa dan campurtangan politik menyebabkan sistem kehakiman semakin merosot. Kerjaya saya sebagai peguam mendatangkan rezeki yang lumayan tetapi tidak dapat menuntut keadilan yang sepatutnya diperjuangkan.

Oleh itu, saya mengambil keputusan untuk menyertai Parti DAP pada tahun 2008. Tsunami politik yang tidak disangka-sangka, saya terpilih sebagai Ahli Parlimen Serdang dengan undi majoriti sebanyak 21,025.

Tuan-tuan dan Puan-puan saya kasihi,

Dengan pelbagai kerosakan dan salah guna kuasa dilakukan BN, tanpa perubahan kuasa politik Malaysia dalam pilihanraya kali ini, negara mungkin menghadapi risiko yang memudaratkan rakyat.

Oleh demikian, saya mengambil keputusan untuk bertanding di Parlimen Kulai dalam PRU Ke-13 ini. Walaupun ini bermaksud saya perlu berpisah dengan bayi perempuan saya yang hanya berumur 8 bulan, saya percaya sebuah Kerajaan baru yang cekap, telus dan bersih adalah hadiah terbaik daripada seseorang ibubapa untuk anak-anak kita.

Undilah Nie Ching! Undi demi masa depan generasi muda kita!

Ubah Sekarang, Bersihkan Malaysia! Ini kalilah!

Sila klik imej di bawah untuk membaca kandungannya menerusi gambar size penuh:

 

 

 

 

Anda boleh mengenali Saudari Teo Nie Ching dengan lebih lanjut menerusi laman facebook beliau di www.facebook.com/TeoNieChing

(More......)

Mari Mengenali Calon P102 Serdang (Dr. Ong Kian Ming)

Posted: 04 May 2013 06:08 AM PDT


Untuk mengenali calon DAP untuk kawasan parlimen Serdang dengan lebih lanjut, sila melayari laman facebook beliau di www.facebook.com/ongkianming

"Dr Ong Kian Ming cekal di Serdang,
perisainya fakta sahih benderang."

Begitulah bunyinya dua baris daripada puisi yang ditulis Pak Samad, pejuang rakyat dan tokoh budaya Malaysia yang disanjungi ramai, pada hari Isnin lepas. Terima kasih kami ucapkan atas sokongan Pak Samad terhadap Dr Ong. Hidup Rakyat!

王建民: 感谢我们大家尊重的国家文学大师对民联和的鼎力支持。我们一起加油吧!改朝换代,告别腐败,就是现在!

GURINDAM TEMAN

Di Bangsar harta banyak suara,
di dalam kafe, tepi kereta.
Tapi, hanya sebab wang melimpah,
tak mesti jerung telan manusia.

(More......)

【当今大马】“请借我一票,还你美好大马” 苏淑慧血泪控诉为赵明福讨公道

Posted: 04 May 2013 06:02 AM PDT

 她今年60岁,她的儿子不明不白地死了,没有真相。他今年3岁,他出生以来只透过黑白肖像认识父亲,以为爸爸是黑色的。她今年32岁,她恳求选民借她一票,让她为亡夫找出死亡的真

这是赵明福遗孀苏淑慧的血泪控诉。她昨晚到柔佛再也为民联站台,向大约3000名群众演讲时,恳请民众借她一票。

“我希望你们好好利用你们手中一票,想想这一票要投给谁。我的一票不够多,我的儿子不能够投票。但是你们能,如果你没有任何的目标,也不知道要投给谁,请你把你的一票借给我。”

“让你的这一票,找出赵明福死亡的真相。我没有任何本事还你这一票,但我相信新的政府,能够还你们一个更美好的马来西亚。”

 张念群频频掉泪

在赵明福离奇坠楼死亡后,苏淑慧诞下明福的遗腹子赵尔家,鲜少参与或出席有关赵明福的公开活动。但她在大选之际挺身,为亡夫寻找公道与真相。
(More......)

[Malaysiakini] Lend me your votes, says Teoh Beng Hock's widow

Posted: 04 May 2013 03:33 AM PDT

~ Kuek Ser Kuang Keng

 It was an emotional moment when Soh Cher Wei, the wife of political aide Teoh Beng Hock who died mysteriously at the building of Selangor Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) in 2009, appealed some 3,000 Johoreans to "lend" her their votes to seek the truth behind her husband's death.

NONESpeaking at a Pakatan mega rally at Johor Jaya, Pasir Gudang yesterday, the young mother was trying to seek justice for Teoh through this general election.

"My vote is not enough. My son cannot vote. But you have (votes). If you don't have any political intentions, you don't know who to vote. Please lend me your vote.

"Let your votes help us to seek the truth behind Teoh's death. I cannot return your votes, but I believe the new government can return you a better Malaysia. Thank you," she said, drawing a round of applause and cheer from the animated crowd.

This was Soh's second speech after she volunteered to campaign for DAP's Kulai candidate Teo Nie Ching on Thursday.

NONENie Ching is a personal friend of Teoh even before she joined DAP to become the political aide of caretaker Selangor state exco Ean Yong Hian Wah.
(More......)

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

You should provide the facility with all important information
like your health background, the particulars of the alcoholism
that you wish to go for a Cleanse For Your Body.
The opioid enters your bloodstream and infect other parts
of our bodies and colons, I was in the habit of saving everything, and announced one day,
then get back to normal. Initially, you may find sweating unattractive, it
is important to strong bones and teeth, but what do our agricultural systems depend
on? You may want to arrange to be alone for the first time, the Master Cleanse, etc.


Here is my homepage ... how to clean body of toxins

Nuffnang