Khamis, 25 April 2013

Anwar Ibrahim

Anwar Ibrahim


[PRESS STATEMENT] Vote buying and Foreign Voters

Posted: 25 Apr 2013 05:46 AM PDT

APRIL 25, 2013

Since Nomination Day, I have been traveling the whole length of Peninsular Malaysia, and Sabah and Sarawak. Pakatan Rakyat is witnessing a new wave of groundswell of support that will unleash another tsunami. Even in the so-called UMNO fortress of Johor, we are seeing an unstoppable momentum building up. Last night in Segamat, over thirty thousand people came.

I have also been briefed by many Pakatan leaders and civil society leaders on what is happening on the ground. The intimidation and level of violence on Pakatan Rakyat party workers, Pemantau and civil society volunteers are increasing. Over 400 police reports have been lodged. Vote buying and bribery are rampant. BN is so worried that they will lose and are desperately bribing voters with gifts, cash and cash vouchers ranging from RM50 in Penang to RM1000 in Sabah. There is video evidence of this vote buying, and it will be released in the next few days.

In another report and analysis of the Electoral Roll which will be released very soon, there are some shocking revelations. 28,593 registered voters are designated as Indonesians, Filipinos, Pakistanis and Bangladeshis – nationalities from countries with high number of workers in Malaysia. Sabah alone has 15,907 of registered foreign voters, majority of whom are Filipinos and Indonesians. Selangor has the next highest number with 4,324 foreign voters.

The majority of these foreign voters will be voting in Sabah, Selangor and Kuala Lumpur. Parliamentary constituencies with highest number of foreign voters include Silam, Kibaran, Kelabakan, Sepanggar, Putatan and Tawau.

What is even more disturbing is that 16,589 of these foreign voters are assigned with the Sabah "Kod Negeri" even though they are from Indonesia or Philippines. There are even 42 foreign voters from Philippines, Indonesia and Pakistan in the Army and Police registered as "Pengundi Pos".

The Election Commission must clarify immediately the existence of these thousands of foreign voters in the Electoral Roll and why these voters are designated local "Kod Negeri" in their ICs.

I feel especially strongly for voters in Sabah who are being disenfranchised by the many foreign voters in their constituencies. No doubt this is the reason why the Royal Commission of Inquiry (RCI) on Illegal Immigrants in Sabah has been delayed until after the elections.

Sabahans and Malaysians in general are being cheated of their democratic choice. BN is still dragging its feet on how to fix the ‘Project IC’ problem it has created. For Pakatan Rakyat it is clear, we will order the Election Commission to clean up the electoral roll within our first 100 days in government.

I urge all legitimate voters to come out on 5th May and cast your votes. Do not let those who have corrupted our electoral system steal democracy from you. We must protect our rights as Malaysians.

ANWAR IBRAHIM

[KENYATAAN MEDIA] MEMBELI UNDI DAN PENGUNDI LUAR

Posted: 25 Apr 2013 05:45 AM PDT

25 APRIL 2013

Semenjak Hari Penamaan Calon, saya telah menjelajah di seluruh Semenanjung Malaysia dan Sabah dan Sarawak. Pakatan Rakyat sedang melihat suatu gelombang baru sambutan rakyat yang besar yang akan menghasilkan suatu tsunami. Malah dalam kawasan yang dikatakan kubu UMNO ia-itu Johor, kami melihat suatu perkembangan yang tidak dapat dibendung lagi. Semalam di Segamat, lebih dari 30 ribu hadir.

Saya juga telah diberitahu oleh ramai ketua-ketua Pakatan dan pertubuhan awam tentang apa yang sedang berlaku di merata tempat. Ancaman dan keganasan terhadap pekerja Pakatan Rakyat, Pemantau dan sukarelawan pertubuhan awam semakin menjadi-jadi. Lebih dari 400 aduan polis telah dibuat. Pembelian undi dan rasuah adalah berleluasa. BN amat risau mereka akan tewas dan sedang menggelabah membeli undi dengan hadiah, wang dan baucer wang, dari RM50 di Pulau Pinang ke RM1000 di Sabah. Kita ada bukti video dan ini akan dikeluarkan dalam sikit hari lagi.

Dalam suatu lagi laporan dan analisis keatas Daftar Pengundi yang akan dikeluar sikit masa lagi, terdapat beberapa penemuan yang menggemparkan. 28,593 pengundi berdaftar adalah orang Indonesia, Filipina, Pakistan dan Bangladesh – mereka yang dari negara-negara yang membekalkan kebanyakan dari pekerja asing di Malaysia. Sabah sahaja mempunyai 15,907 pengundi berdaftar kebanyakannya dari Filipina dan Indonesia. Selangor adalah kedua terbesar dengan 4,324 pengundi asing.

Kebanyakan pengundi asing ini akan mengundi di Sabah, Selangor dan Kuala Lumpur. Kawasan pilihanraya parlimen dengan jumlah terbesar mereka ini termasuklah Silam, Kibaran, Kelabakan, Sepanggar dan Tawau.

Apa yang lagi merisaukan ialah 16,589 dari pengundi asing ini diberikan "Kod Negeri" Sabah (ia-itu lahir di Sabah) walaupun mereka adalah dari Indonesia atau Filipina. Malah terdapat 42 pengundi asing dari Filipina, Indonesia dan Pakistan yang didaftarkan sebagai "Pengundi Pos" didalam Tentera dan Polis.

Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) mesti menerangkan serta-merta kenapa terdapt beribu-ribu pengundi asing dalam Daftar Pengundi dan kenapa sesetengah dari mereka diberi Kod Negeri tempatan dalam kad pengenalan mereka, dan bagaimana ada yang berdaftar sebagai Pengundi Pos dalam Tentera dan Polis.

Saya amat bersimpati terutamanya dengan pengundi dari Sabah yang telah diketepikan kuasa undian mereka kerana kehadiran begitu ramai pengundi luar. Tidak salah lagi ini adalah sebab kenapa Suruhanjaya DiRaja Siasatan?? Keatas Pendatang Tanpa Izin di Sabah telah ditangguh kepada selepas pilihanraya.

Pengundi Sabah khususnya dan Malaysia amnya telah tertipu keatas hak demokrasi mereka. BN masih berlengah-lengah lagi tentang bagaimana hendak selesaikan masalah "Projek IC" yang mereka sendiri ujudkan. Bagi Pakatan adalah jelas, kami akan mengarahkan SPR untuk membersihkan Daftar Pengundi dalam masa 100 hari pertama dalam kerajaan.

Saya menyeru semua pengundi yang sah agar keluar pada 5 Mei dan mengundi. Jangan biarkan mereka yang telah korupkan sistem demokrasi kita merampas demokrasi ini dari kita. Kita mesti pertahankan hak kita sebagai rakyat Malaysia.

ANWAR IBRAHIM

[VIDEO] Anwar Ibrahim: Ceramah Kempen PRU13 Di Machap Melaka 23/04/2013

Posted: 24 Apr 2013 10:59 PM PDT

[VIDEO] Anwar Ibrahim: Ceramah Kempen PRU13 Di Sg Udang Melaka 23/04/2013

Posted: 24 Apr 2013 10:56 PM PDT

[VIDEO] Anwar Ibrahim: Ceramah Kempen PRU13 Di Pekan Gadek Melaka 23/04/2013

Posted: 24 Apr 2013 10:54 PM PDT

[VIDEO] Anwar Ibrahim: Ceramah Kempen PRU13 Di Rembia Melaka 23/04/2013

Posted: 24 Apr 2013 10:51 PM PDT

PKR Questions Fishy Diversion of Ballot Box Shipment

Posted: 24 Apr 2013 10:40 PM PDT

Malaysiakini

PKR has questioned the sleight of hand behind a shipment of ballot boxes destined for the Election Commission’s (EC) headquarters in Putrajaya being allegedly diverted to a "secret" location.

“A vehicle carrying ballot boxes bound for the EC headquarters in Putrajaya was met by the commission’s Pajero (four wheeled drive) at the highway exit and was diverted to a secret address, the SC2 road at the Sg Chua Industrial Zone in Kajang,” PKR de-facto leader Anwar Ibrahim claimed at a press conference in Petaling Jaya today.

He alleged that at the secret location large polyester bags bearing the EC logo and believed to contain ballot boxes were then offloaded.

“This requires urgent explanation… Why was it done in such a dubious manner?” said Anwar (above).

Jelajah Pakatan Harapan Rakyat Dato’ Seri Anwar Ibrahim ke Pahang

Posted: 24 Apr 2013 08:27 AM PDT

25 April 2013 (Khamis)

1) 3.00 ptg – Medan Selera Kg Baru, Bentong

2)    4.00 ptg – Sepetang Bersama Anwar Ibrahim

Lokasi:  Jln Saga 8, Taman Saga, Mentakab

3)    5.30 ptg – Sepetang  Bersama Anwar Ibrahim

Lokasi : Tapak Pekan Sari, Felda Lepar Hilir 1

4)    9.00 mlm – Ceramah Pakatan Harapan Rakyat

Lokasi: Felda Cini 1

5)    11.00 mlm– Ceramah Perdana Pakatan Harapan Rakyat

Lokasi: Simpang Kepayang, Bera

Tiada ulasan:

Nuffnang