Sabtu, 30 Mac 2013

念群与沙登人民同在 | Nie Ching for Serdang

念群与沙登人民同在 | Nie Ching for Serdang


[Malaysiakini] Serdang MP: MCA's turn to show transparency

Posted: 30 Mar 2013 02:07 AM PDT

~ Nigel Aw

DAP's Teo Nie Ching today released an itemised expenditure list of her RM350,000 allocation as Serdang MP for 2012 and challenged her MCA counterpart to emulate her.

The dare was set off by local MCA leaders protest against her yesterday, demanding that she account for the rakyat's money.

teo nie ching pc on parliamentary allocation 3"According to a parliamentary reply, every BN coordinator in Pakatan-held constituencies received special allocations from the Prime Minister's Department of RM1.5 million in 2008, RM1.3 million in 2009 and RM1.5 million in 2010.

"The local MCA leaders asked us for transparency and I have disclosed my allocation. I think MCA's Serdang parliamentary coordinator Yap Pian Hon, Seri Kembangan state coordinator Liew Yuen Keong and Balakong state coordinator Hoh Hee Lee should do the same.

(More......)

Update on the spending of my constituency allocation in year 2012 (Seri Kembangan)

Posted: 29 Mar 2013 10:22 AM PDT

For the year 2012, the total amount of allocation I received from Selangor State government is RM350,000.00.

Below is a report of the usage of my allocation for my constituency work in Seri Kembangan. Please click to view the following image in full size.


(More......)

Update on the spending of my constituency allocation in year 2012 (Balakong)

Posted: 29 Mar 2013 10:22 AM PDT

For the year 2012, the total amount of allocation I received from Selangor State government is RM350,000.00.

Below is a report of the usage of my allocation for my constituency work in Balakong. Please click to view the following image in full size.

(More......)

Update on the spending of my constituency allocation in year 2012 (Bangi)

Posted: 29 Mar 2013 10:22 AM PDT

For the year 2012, the total amount of allocation I received from Selangor State government is RM350,000.00.

Below is a report of the usage of my allocation for my constituency work in Bangi. Please click to view the following image in full size.

(More......)

人口结构的改变给了华社一个绝对不能支持国阵和马华的最强而有力理由

Posted: 26 Mar 2013 10:10 PM PDT

民主行动党全国副宣传秘书兼沙登区国会议员张念群26-3-2013(星期二)于吉隆坡发表文告回应许子根谈话:

(吉隆坡26日讯)民主行动党全国副宣传秘书张念群指出,如果人口结构的改变确实将影响国阵内部的议席分配,那么,这无疑给了华社一个绝对不能支持国阵和马华的最强而有力理由。 


她说,独立初期,大马的华裔人口比例高达40%,惟自此以後,华裔人口逐步减少。

“在1991年时,大马的华裔占总人口的28.1%200026.03%2010年再滑落到24.6%,也就是不到我国总人口的四分之一。有关跌幅不仅是各族裔之间最大的,预料到了2035年时,华裔人口或许只跌剩总人口的 15%。 ”

她表示,因此,继续以种族来决定议席分配,马华所能分得的议席绝对越来越少,而巫统则将继续在国阵坐大,要依靠马华保障华社的福祉,那绝对是天方夜谭!

“所以,华社最大的保障,就是唾弃国阵代表的种族政治,马来西亚人已经到了不以肤色和宗教来选择人民代议士的时候。”

(More......)

教育部长丹斯里慕尤丁以及其“最佳拍档”副教长拿督魏家祥严重失责

Posted: 26 Mar 2013 10:02 PM PDT

民主行动党全国副宣传秘书兼沙登区国会议员张念群25-3-2013(星期一)于吉隆坡发表文告:

(吉隆坡23日讯)民主行动党全国副宣传秘书张念群批评教育部长丹斯里慕尤丁,以及其“最佳拍档”即副教长拿督魏家祥,在处理马六甲普罗士邦国民型中学校长一事上非但表现得不称职,甚至还严重失责。

她说,普罗士邦国民型中学自开学以来就面对没有校长掌校丶70%教师没有华文资格丶8名高级行政人员中有7名没有华文资格丶缺乏会计丶华文和科学等学科教师丶缺乏学校软硬体拨款等问题,当中教学媒介语问题,尤其造成低年级学生不明白教学内容。

她表示,每一年,教育部从全国的学校数目和学生人数,就可以推算出到底开学时需要多少位校长丶行政人员和各科老师;可是,每一年却还是闹出缺乏校长丶老师不足的闹剧,教育部如何自圆其说?

“这清楚显示,慕尤丁和魏家祥的办事效率差奇差;就以普中为例,正因为问题延宕已久,加上普中董事会多次前往教育局反映该校严重情况,都被当局置若罔闻和敷衍塞责,促使森华堂丶森州董联会和马六甲州董联会号召于3月28日举行抗议行动。”

(More......)

针对廖中莱的宣布于吉隆坡发表文告作出回应

Posted: 26 Mar 2013 09:59 PM PDT

民主行动党全国副宣传秘书兼沙登区国议员张念群21-3-2013(星期四)针对廖中莱的宣布于吉隆坡发表文告作出回应:

(吉隆坡21日讯)民主行动党全国副宣传秘书张念群指出,卫生部长廖中莱捎来政府承认两所中国大学医学院固然可喜,不过,国阵特别是马华必须交待,高教部今年1月31日宣布的大马国家学术资格鉴定机构(MQA)认可台湾157所高等院校文凭,包括58所是国立大学丶99所私立大学,为何到头来却是只有高教部承认这个资格,公共服务局并没有承认。

她说:“换言之,持有台湾这157所高等院校文凭的台湾留学生,始终不能进入政府体系申请成为公务员!”

她形容这样的“承认”,其实和“不承认”没差别,因为一直以来,台湾留学生在私人界工作都没有问题;高教部所谓的“承认”只是画蛇添足,留学生得不到实质好处。

“由此可见,有关举措只是让平白让政治人物,特别是马华捞取政治宣传。”

(More......)

【南洋商报】政见二言堂:党魁应守安全区或攻风险区?

Posted: 26 Mar 2013 10:35 AM PDT

选战如打仗。党魁选区的选择,更是行军打仗中至关要紧的一环。

承蒙《南洋商报》开辟“政见二言堂”,有机会探讨选民当下非常关心的课题;惟,迄今无人知晓马华总会长拿督斯里蔡细历医生是否获得国阵巫统的首肯在来届大选上阵,所以该如何探讨马华党魁是该留守安全区或强攻风险区呢?

马华大将屈指可数

为了让讨论能够继续,大家不妨将党魁的定义扩大为全国一线领袖。以民主行动党为例,全国主席加巴星丶秘书长林冠英丶国会领袖林吉祥丶全国副主席郭素沁和和中委邓章钦等,都是高人气和高知名度的重量级领袖。因为拥有众多能够独当一面的“政坛明星”,让民主行动党在人员部署上提供了更多选择。

反观马华,除了蔡细历“前途未卜”,预料留守文冬国席的署理总会长廖中莱,又面对反稀土领袖黄德来势汹汹的挑战,文冬是否还是“安全区”,没人说得准。

(More......)

My interview with KINI TV! Pls LIKE and SHARE!

Posted: 24 Mar 2013 06:55 AM PDT

My interview with KINI TV! Pls LIKE and SHARE! :-)

(More......)

Ceramah at Sungai Ruan, Raub (21st March 2013)

Posted: 23 Mar 2013 06:57 AM PDT

Tiada ulasan:

Nuffnang