Isnin, 31 Disember 2012

Lim Guan Eng

Lim Guan Eng


Delivering Malaysia’s Promise Of Success To Those Who Are Honest, Work Hard, Invest In The Future And Follow Rules In A Malaysia That Is Clean, Green, Safe And Healthy. (en/bm/cn)

Posted: 31 Dec 2012 02:38 AM PST

DAP 2013 New Year Message By DAP Secretary-General Lim Guan Eng In Kuala Lumpur on 31.12.2012

2013 promises to be momentous year whether Malaysians have to courage to change a 56 year old government that is afraid of new ideas, lost its ideals and turned its back on principles of justice, freedom, truth, democracy and integrity in governance. If Malaysia is to get back on track, both economically and political rights, 2013 should be about the people and performance not about who is more racist and extreme.

Three countries in ASEAN that have exceeded expectations serve as a reminder of the benefits of having a people-centric government that focuses on performance. Thailand has exceeded all expectations especially in tourism with the highest growth as the No. 1 tourist destination with its 2012 stockmarket as the best performer in Asia at 37% better than in 2011.

In terms of manufacturing, Phillipines is the country to watch with an economic growth rate of more than 6% and its 2012 stockmarket just behind Thailand at 33% up from 2011. Of course, Indonesia is the star performer in ASEAN, not just for its size but also for its impressive growth figures.

All 3 countries benefit from a young population that is more skilled and a government that places more importance on economics than politics, prefers performance and practical policies over racial and religious extremism as well as leaders who push for integrity and punishes corruption.

If Malaysians are to overcome those who wish to split us into racial and religious boxes, we must remind ourselves that despite our diversity and different cultural past, we are also bonded by history of Merdeka and the Federal Constitution since 1957, of shared values and millions of familiar attachments. To bridge divisions, build trust and broaden support to allow all Malaysians to connect with each other, policies must not only be legally valid but also possess moral, popular and political legitimacy.

Malaysians should take note of these 3 countries successes and ensure that bad behaviour not be rewarded but punished and reject BN with corruption in their DNA. Lies and fear tactics that change will bring about a Christian state or an Islamic state no longer work when ultimately what makes people's lives better is the KPI that counts.

The 13th general elections due in April 2013 should be about which party can deliver Malaysia's promise of success to those who are honest, work hard, invest in the future and follow rules in a Malaysia that is clean, green, safe and healthy.

Lim Guan Eng

—–BM Version —
Perutusan Tahun Baru 2013 DAP oleh Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng di Kuala Lumpur pada 31.12.2012

Menyampaikan Janji Kejayaan Kepada Mereka Yang Jujur, Berusaha Kuat, Melabur Dalam Masa Depan Dan Mematuhi Undang-Undang Dalam Malaysia Yang Lebih Bersih, Hijau, Selamat Dan Sihat.

2013 adalah tahun penting yang akan menentukan sama ada rakyat Malaysia berani mengubah kerajaan berusia 56 tahun yang takut dengan idea baru, sudah hilang ideal dan sudah membelakangi prinsip-prinsip keadilan, kebebasan, kebenaran, demokrasi dan integriti dalam pentadbiran. Jika Malaysia ingin kembali ke jalan yang lurus dari segi ekonomi dan juga hak politik, 2013 harus menjadi tentang rakyat dan prestasi dan bukan tentang siapa yang lebih rasis dan ekstrim.

Tiga negara ASEAN yang telah mencatat prestasi di luar jangkaan menjadi peringatan kepada manfaat sebuah kerajaan berjiwa rakyat yang memberi tumpuan kepada prestasi. Thailand telah jauh melebihi jangkaan khususnya dalam pelancongan dengan pertumbuhan paling tinggi sebagai destinasi pelancongan no.1 sementara pasaran sahamnya untuk tahun 2012 merupakan pasaran yang paling berprestasi di Asia dengan peningkatan 37% berbanding 2011.

Dari segi pembuatan, Philippines adalah negara tumpuan dengan kadar pertumbuhan ekonomi yang melebihi 6% sementara pasaran sahamnya bagi 2012 telah naik 33% berbanding 2011, iaitu kurang sedikit dengan Thailand. Sudah tentu, Indonesia adalah bintang ASEAN, bukan sahaja kerana saiznya tetapi kerana perangkaan pertumbuhan yang mengagumkan.

Kesemua 3 negara bermanfaat daripada populasi muda yang mahir dan kerajaan yang mementingkan ekonomi daripada politik, memilih prestasi dan polisi daripada ekstremisme kaum dan agama serta pemimpin yang memperjuangkan integriti dan menghukum korupsi.

Jika rakyat Malaysia ingin mengatasi mereka yang mahu memecah belahkan kita kepada kotak-kotak kaum dan agama, kita harus ingat bahawa selain daripada sejarah kita yang pelbagai, kita juga terikat dengan sejarah Merdeka dan Perlembagaan Persekutuan sejak 1957, nilai-nilai bersama serta berjuta-juta lagi persamaan. Untuk mengurangkan jurang, membina kepercayaan dan memperluaskan sokongan untuk mengeratkan pertalian di antara semua rakyat Malaysia, dasar-dasar bukan sahaja harus sah dari segi undang-undang tetapi sah dari segi moral, politik dan umum.

Rakyat Malaysia harus memberi perhatian kepada kejayaan 3 negara tersebut dan memastikan bahawa kelakuan yang tidak baik tidak mendapat ganjaran tetapi dihukum serta menolak BN yang mengamalkan korupsi. Taktik fitnah dan ketakutan bahwa perubahan akan membawa kepada Negara Kristian atau Negara Islam tidak akan laku lagi apabila Penunjuk Prestasi Utama (KPI) yang paling penting adalah kesejahteraan rakyat.

Pilihan Raya Umum ke-13 yang dijangka akan diadakan sebelum April 2013 harus berkisar pada persoalan parti manakah yang dapat menyampaikan janji kejayaan kepada mereka yang jujur, berusaha kuat, melabur dalam masa depan dan mematuhi undang-undang dalam Malaysia yang lebih bersih, hijau, selamat dan sihat.

Lim Guan Eng

—Mandarin Version —-
民主行动党秘书长林冠英于2012年12月31日在吉隆坡发表新年献词:

让城实、辛勤、为未来投资、守法的马来西亚人民共享我国净、绿、安、定的成就。

2013年将是一个极重要的一年,这在于马来西亚人民有没有勇气改变一个执政56年的政府,这个旧政府已经害怕新的观念、失去理想、违背公义、自由、真理、民主及施政廉洁的原则。如果马来西亚要回到经济及政治发展正轨,2013年是关乎人民及表现的一年,而不是谁比较种族主义、谁比较极端。

三个东南亚国家已经超越了它们预订的成就,提醒我们民本政府、重视绩效的益处。泰国旅游业在2012年取得最高的成长,成为游客第一首选地,其2012年股票市场的表现是亚洲最好,比2011年增长37%。

制造业而言,菲律宾在2012年的经济增长率达6%,其股票市场排在泰国之后比2011年增长33%。当年,印尼还是东南亚的佼佼者,不只是成长规模,其成长指数也让人刮目相看。

这3个国家都具备熟练的年轻技术人员,他们的政府将经济置于政治之上、追求绩效表现及务实政策,而不是玩弄种族及宗教极端,他们也积极推动廉洁施政、惩罚贪污腐败的领导人。

如果马来西亚人要克服那些企图以种族及宗教分裂我们的人,我们必需提醒自己:尽管我们是如此多元以及拥有不同的文化背景,我们也同样因独立的历史,以及从1957年起引用的联邦宪法中阐明的共同价值观、种种所熟悉的条款而紧紧相联。为了弥补分裂,建立信任和扩大支持,以允许所有的马来西亚人互相联系,我们的政策不能只是合乎法理,也必需同时兼备道德、合宜及政治正当。

马来西亚人民应以这3个成功的国家为仿效对象,并确保做坏事的人不只不会获得奖赏,而是必需受到惩罚,拒绝那些存有贪污DNA(脫氧核糖核酸)的国阵。那此谎言及恐吓的手段,如:改变将会让我们成为一个基督国及一个回教国的说法,已经无法凑效,因为能够让人民生活得更好的,将会是关健绩效指标。

第13届全国大选的最后期限是2013年4月,这场大选关乎哪一个政党能够让让城实、辛勤、为未来投资、守法的马来西亚人民共享我国净、绿、安、定的成就。

林冠英

Tiada ulasan:

Nuffnang