Jumaat, 16 November 2012

Mohamad Taufek Abd Ghani

Mohamad Taufek Abd Ghani


Penjual burger perlu RM35,00 bedah jantung anak

Posted: 15 Nov 2012 11:30 PM PST



16 Nov 2012

JEMPOL: Seorang ibu beranak enam di Felda Lui Selatan, di sini, runsing apabila anak bongsunya berusia empat bulan terpaksa menjalani pembedahan jantung dengan kos pembedahan dianggarkan sebanyak RM35,000 dan merayu bantuan daripada orang ramai.

Fazrina Mohd Said Rajakumaran, 34, berkata, anaknya, Zaquan Harith Mikhail Zaidi bakal menjalani empat pembedahan kerana disahkan mempunyai jantung berlubang, empat hari selepas dilahirkan.

Menurutnya, pembedahan pertama Zaquan akan dilakukan Januari tahun depan disusuli tiga lagi pembedahan pada masa berikutnya yang ditentukan kemudian.

"Doktor menasihatkan sebelum pembedahan dijalankan, Zaquan harus menambah berat badan sehingga tujuh kilogram. Pihak hospital ada memberikan makanan tambahan seperti vitamin untuk tujuan itu.

"Zaquan kini kerap menangis dan tidak boleh terlalu sejuk, sebagai ibu saya amat sedih melihatnya yang kelihatan kebiruan.

"Dalam keadaannya sekarang, saya bimbang kerana tiada kenderaan untuk ke Hospital Tuanku Ampuan Najihah (HTAN) Kuala Pilah tempat dia dirawat," katanya ketika ditemui di rumahnya, di sini, semalam.

Dia juga terpaksa bekerja keras mencari wang harian untuk menampung kos perbelanjaan ke hospital bagi rawatan anaknya itu kerana suaminya kini dipenjara.

"Pendapatan saya sehari dengan berniaga burger di depan rumah tidak seberapa. Wang itulah saya belanja setiap hari untuk keperluan harian dan perubatan Zaquan.

"Saya ada memohon Jabatan Kebajikan Masyarakat untuk membesarkan perniagaan, tetapi memerlukan kertas kerja sebelum permohonan diluluskan.

"Disebabkan itu saya terpaksa mencari alternatif supaya tiada perkara buruk berlaku pada anak akibat saya tiada wang," katanya.

Orang ramai boleh menyalurkan bantuan terus ke Bank Simpanan Nasional (BSN) di akaun 0510029817423442 atau sebarang pertanyaan menghubungi Fazrina di talian 0172101803.

Pakatan Rakyat Prihatin

Posted: 15 Nov 2012 11:30 PM PST


Tiada ulasan:

Nuffnang