Ahad, 3 Jun 2012

N45 Dr Halimah Ali

N45 Dr Halimah Ali


WARGA EMAS ditatang seperti minyak yang penuh di Selat Klang

Posted: 03 Jun 2012 07:53 AM PDT

 3.6.12
AHAD
SURAU SAYYIDAH ZAINAB
KPG DELEK
SELAT KLANG

ADUN Selat Klang merangkap EXCO Pembangunan Modal Insan Kerajaan Selangor dijemput oleh BADAN KEBAJIKAN PESARA(BAKARA) untuk minum pagi bersama YB di perkarangan Surau Sayyidah Zainab.
Pesara dan pasangan memenuhi ruang perkarangan surau Sayyidah Zainab untuk majlis suai kenal dan ramah mesra serta program membership drive BAKARA yang baru itu.
Badan Kebajikan yang dipengerusikan oleh En Osman Salleh bernaung di bawah Surau Sayyidah Zainab dan merupakan badan yang sangat aktif memberi perhatian tentang kebajikan ahli dan keluarga ahli.

Usaha ini harus digalakkan di mana selain menjadi sistem sokongan yang bagus kepada para pesara dan keluarga ia juga memperluaskan jaringan di antara pesara dan keluarga yang dalam konteks negeri Selangor yang sudah menjadi bandar dan keluarga terpisah-pisah.

 Corak keluarga yang individualistik dan warga tua yang semakin ditinggal anak cucu mengundang seribu satu masalah kepada pesara.
Rindu, sunyi dan banyak masa lapang mengundang banyak fikiran negatif yang boleh mendatangkan dan menambah penyakit.Kematian isteri atau suami menyebabkan hidup semakin sunyi dan pilu.

Dengan wujudnya BAKARA, mereka ada sebab untuk berjumpa, berbincang dan merancang aktiviti dan program untuk kebaikan bersama.
Orang muda sepatutnya mengambil peluang menimba pengalaman orang yang sudah banyak makan garam untuk menjadi teladan bagi yang baik dan juga sempadan bagi kesilapan mereka.

ADUN SELAT KLANG rai pertandingan bolasepak7sebelah AMAZING HEIGHTS

Posted: 03 Jun 2012 06:40 AM PDT

 3.6.12
Ahad
Padang Amazing Heights
DUN SELAT KLANG

Pertandingan bola sepak 7 sebelah di padang Amazing Heights DUN Selat Klang yang bermula seawal 8pagi telah ditutup oleh ADUN Selat Klang, YB Dr Hjh Halimah Ali.
Program dianjurkan oleh Kumpulan Silat Seranteh bersama dengan JMB dibahagi kepada 2 kumpulan iaitu pelajar 9tahun ke atas dan golongan dewasa.

Kumpulan dewasa dijuarai oleh Kumpulan Seranteh sendiri mengalahkan kumpulan Shapadu 1-0.
Keceriaan jelas kelihatan dikalangan pemain, serta keluarga mereka. Kanak-kanak juga begitu cenderung mengadakan 'permainan' mereka sendiri bagi yang tidak cukup umur.
Aktiviti positif sebegini patut dianjurkan oleh JMB pangsapuri untuk memberikan ruang dan peluang bagi mereka yang tinggal dirumah tinggi bertingkat yang tidak ada tanah sendiri untuk merasa kelapangan padang

Tenaga orang muda yang berlebihan juga boleh disalurkan ke arah yang membina sekurang-kurangnya tidak destruktif atau membinasa.
Insan yang sihat tubuh badan dan cergas lazimnya lebih ceria dan produktif daripada insan yang terkurung dan tidak aktif.

Tiada ulasan:

Nuffnang