Isnin, 26 Mac 2012

Mohamad Taufek Abd Ghani

Mohamad Taufek Abd Ghani


Md Sabu, Husam Musa dll 1 Apr 2012 di Jempol, N9

Posted: 25 Mar 2012 10:59 PM PDT



SOLAT HAJAT & CERAMAH MEGA
1 April 2012, Ahad, Jam 8 Mlm
Di Muassasah Darul Syariff, Batu Kikir, N.Sembilan
Bersama : Tn Hj Mohamad Sabu, YB Dato' Paduka Husam Musa, YB Dato Tn Guru Harun Taib, YB Dato Kamarul Baharin Abbas, YB Anthony Loke, YB Dr Hatta Ramli, Ustaz Nasaruddin Tantawi, YB Hj Taufek Abd Ghani dan Sdr Abd Rahman Ramly

Santai bersama Md Sabu 1 Apr 2012 di Senawang

Posted: 25 Mar 2012 07:04 PM PDT



MAJLIS MINUM PETANG DAN CERAMAH
Bersama :
~ Tn Hj Mohamad Sabu, Timbalan Presiden PAS
~ YB Dato' Paduka Husam Musa, EXCO Kerajaan Negeri Kelantan
~ YB Dr. Hatta Ramli, Pengarah Pilihanraya PAS Pusat
Tarikh : 1 April 2012, Ahad
Masa : 5 ptg
Tempat : Pasti Hasanah, Bandar Seremban Selatan Fasa 1, Senawang

Semua dijemput hadir

(Minum petang percuma, kupon tidak diperlukan)

Sebarang sumbangan untuk menjayakan majlis ini atau sumbangan untuk Tabung Dana Pilihanraya PAS DUN Paroi sila salurkan melalui akaun Bank Islam (BIMB) :
Nama akaun : PAS Dun Paroi
No akaun : 05012010063902

Untuk pertanyaan sila hubungi Sdr Hassan 019-2171942

Hospital Rembau, 2008 batu asas, kini papan tanda

Posted: 25 Mar 2012 06:35 PM PDT



Harakahdaily - REMBAU, 25 Mac 2012 : PAS Rembau mendakwa janji BN untuk membina hospital di daerah itu suatu penipuan semata-mata kerana tapak yang dipilih pun tidak sesuai.

Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan, Dr Rosli Yaakop berkata, BN hanya ingin menyedapkan hati rakyat menjelang pilihan raya umum ke-13 dengan mengumumkan tender projek pembinaan Hospital Rembau akan dibuka pada April.

Sedangkan katanya, upacara meletakkan batu asas telah dilakukan menjelang pilihan raya umum 2008 oleh calon BN ketika itu, Khairy Jamaluddin.

"Khairy Jamaluddin sewaktu berkempen pilihan raya 2008 janji dengan rakyat nak buat hospital. Tapi nak masuk pilihan raya ke-13, baru nak letak papan tanda. Ini pembohongan semata-mata.

"Hospital tak sesuai buat di situ sebab itu tanah industri, bukan tanah untuk buat hospital. Banyak kilang industri di situ dengan bahan buangan dan asap kilang, sesuai ke nak bina hospital? Persekitaran tidak bersih. Nanti orang sakit bertambah sakit," katanya sewaktu berceramah di Kampung Mulia, Pekan Rembau.

Baru-baru ini, pengumuman Menteri Besar Negeri Sembilan, Datuk Seri Mohamad Hasan menimbulkan beberapa persoalan.

Janji dibuat pada 2008 tetapi tender hanya akan dibuka pada April ini.

Kos pembinaan Hospital Rembau ini ialah RM 100 juta pada 2008 tetapi dijangka meningkat pada tahun ini dan siapa yang akan bertanggungjawab dengan peningkatan kos tersebut.

Bagi peluang kepada Pakatan

Justeru, rakyat Rembau diseru memberi peluang kepada Pakatan Rakyat untuk memerintah Negeri Sembilan agar kebajikan mereka terbela.

"Di Negeri Sembilan Pakatan Rakyat ada 15 kerusi daripada 36 kerusi. Kalau kita boleh kekalkan 15 kerusi ini dan kita tambah empat kerusi lagi kita bolehlah memerintah Negeri Sembilan.

"Cubalah sekali pangkah Pakatan Rakyat. Kalau pakatan buat tak elok, boleh tendang kita. Berubahlah, menangkan Pakatan Rakyat," katanya yang juga bekas timbalan pengarah Bank Negara.

Sementara itu, Timbalan Yang Dipertua PAS Rembau, Rozmal Malakan berkata, manifesto Pakatan Rakyat iaitu "Pakatan Rakyat Prihatin Rakyat" - Tonggak Nan Sembilan menjamin hak rakyat terhadap pemilikan tanah.

"Pakatan Rakyat dalam manifesto yang dilancarkan pada 15 Januari lalu, dalam tonggak 3 rakyat nan bertelapak ada dinyatakan tentang memperkasa dasar penggantian tanah rezab Melayu yang diambil kerajaan.

"Kerajaan sibuk tanah rezab Melayu di Kelantanlah, di manalah, tapi tengok tanah di Rembau ini kerajaan ambil seekar dapat tak ganti seekar?

"Ambil seekar dapat RM50,000 rumah pun tak dapat nak beli," katanya.

Antara lain dalam tonggak 3 ialah menukar tanah tempat kediaman milik pajakan (leasehold) kepada milik kekal (freehold) dan memberi milik kepada pemegang tanah TOL (kecuali rizab jalan, sungai dan seumpamanya) yang telah diusahakan atau diduduki selama 25 tahun ke atas.

Turut berceramah malam tadi ialah Exco Dewan Pemuda PAS Pusat, Suhaizan Kaiyat, Ketua Penerangan Dewan Muslimat PAS Pusat, Aiman Athirah Al-Jundi, Ketua Muslimat PAS Rembau Norwani Ahmad dan Penyelaras Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) Dr. Ahmad Suhaimi Md Aris.

http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/9071-hospital-rembau-2008-batu-asas-kini-papan-tanda

Tiada ulasan:

Nuffnang