Ahad, 25 Mac 2012

Direct Free Kick

Direct Free Kick


PUSAT KHIDMAT PARLIMEN TITIWANGSA TERUS MEMBERI KHIDMAT.

Posted: 25 Mar 2012 10:50 AM PDT

Pusat Khidmat Parlimen Titiwangsa telah terus memberi perkhidmatan cemerlang kepada rakyat di kawasan Parlimen itu.

Begitulah kata Iskandar A. Samad, Ahli Dewan Negeri Chempaka ketika merasmikan Hari Kesihatan 2012 anjuran pusat khidmat tersebut dengan kerjasama Yayasan Prihatin Titiwangsa dan Pusat Khidmat ADN Chempaka di Kg Perwira Jaya dan Kg Desa Pahlawan.

Kampung-kampung tersebut adalah unik kerana ia sebenarnya merupakan satu kampung di mana Kg Perwira Jaya terletak di dalam kawasan Dewan Negeri Chempaka, Selangor sementara Kg Desa Pahlawan di dalam kawasan Parlimen Titiwangsa, Kuala Lumpur.

Kedua-dua kampung itu berkongsi masjid yang sama.

Menurut Iskandar, pusat khidmat tersebut telah berjaya mengisi kekosongan setelah pemergian Allahyarhamah Dr. Lo' Lo' Dato' Haji Ghazali tahun lepas.

Katanya program-program telah dijalankan oleh pusat khidmat itu untuk memberikan perkhidmatan kepada rakyat di Titiwangsa.

Iskandar yang juga merupakan Exco Kerajaan Negeri Selangor berkata kerajaan negeri sentiasa berusaha untuk membantu rakyat melalui pelbagai program Merakyatkan Ekonomi Selangor atau MES.

"Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Selangor melaksanakan program-program membantu rakyat setelah menang pilihanraya dalam tahun 2008 tetapi Barisan Nasional melaksanakan program-program membantu rakyat setelah kalah di lima negeri", ujar beliau lagi - Chempaka Online

MB sahkan kos ubahsuai pejabat Hasan Ali berdasarkan prosedur.

Posted: 24 Mar 2012 10:10 PM PDT

Oleh Mohd Farhan Darwis, Malaysian Insider.

March 24, 2012

KUALA LUMPUR, 24 Mac — Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim hari ini menolak untuk mengambil tindakan terhadap Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Gombak Setia, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali yang dituduh menggunakan kos yang tinggi untuk mengubahsuai pejabatnya ketika menjawat jawatan Exco Kerajaan Negeri.

Khalid (gambar) berkata, peruntukan hampir RM300,000 itu mengikut tatacara yang ditetapkan Perbendaharaan.

"Saya rasa tidak sebab untuk ambil tindakan terhadap perbelanjaan itu kerana ia mengikut tatacara Perbendaharaan.

Bagaimanapun menurut Khalid, sesiapa pun boleh mempersoalkan sama ada nilai berkenaan tinggi atau rendah.

"Boleh jadi Azmin hendak membandingkan pejabat Menteri Besar yang tidak diubahsuai, tetapi pejabat Hasan adalah pejabat baru," katanya lagi.

Semalan Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali pada sidang Dewan Undangan Negeri Selangor berkata bekas exco yang bertanggungjawab terhadap hal ehwal agama Islam, adat Melayu, infrastruktur dan kemudahan awam itu membelanjakan RM300,000 untuk pengubahsuaian pejabat beliau.

Azmin yang juga Adun Bukit Antarabangsa berkata Hasan turut membelanjakan RM550,000 untuk menganjurkan persidangan Perbadanan Adat Melayu dan Warisan Negeri Selangor, yang mana jumlah itu lebih baik disalurkan kepada rakyat.

Hasan telah dilucut keanggotaan oleh PAS kerana mempunyai pendapat dan ideologi yang berbeza dengan kepimpinan parti.

Beliau kemudiannya menubuhkan pertubuhan badan bukan kerajaan (NGO) yang diberi nama Jati demi mempertahankan maruah bangsa Melayu, agama Islam, dan institusi raja di negara ini.

Tiada ulasan:

Nuffnang