Isnin, 1 Ogos 2011

Comments for Wee Choo Keong

Comments for Wee Choo Keong


Comment on Complaints for DBKL by Yaacob

Posted: 01 Aug 2011 02:17 AM PDT

Sdr James, Taman Desa Setapak

Terima kasih atas aduan dan maklumat Sdr.

Pihak kami telah melapurkan kepada pihak DBKL Wangsa Maju mengenai masalah bunyi bising dari television di Restoran BRJ dan Zetimanis. Kami juga telah menulis surat kepada DBKL bagi melapurkan perkara tersebut.

Pihak kami berharap supaya DBKL mengambil tindakan yang lebih keras terhadap kedua-dua restoran berkenaan dan juga sebagai satu pengajaran kepada mereka supaya lebih menghormati undang-undang DBKL yang sedia ada. Sekiranya Sdr perlukan makluman lanjut boleh menghubungi saya di no. 41433322.

Terima kasih.

Yaacob Abd Hamid
Pembantu kepada
YB Wee Choo Keong

Comment on Complaints for DBKL by Anonymous

Posted: 01 Aug 2011 01:47 AM PDT

Dear YB Wee and Mr. Yaacob,

DBKL Formal Complaint Number 26969

Further to Mr. James complaint pertaining to construction project behind Petronas which causes construction & sound pollution around Platinum Victory Taman Melati condominium (PV2). It is with deep regret that the problem been prolonged till now, no action been taken through. Just as of last night July 31, the construction job still been carried out till 11:30pm.

I really hope YB could do something really fast on this.

Thank you.

Rgds,
SK

Comment on Complaints for DBKL by Anonymous

Posted: 31 Jul 2011 09:34 PM PDT

Sdr John dan penduduk-penduduk di Tmn Desa Setapak.

Aduan Kacau Ganggu Oleh Aktiviti Pasar Pagi Di Jln 6/ 27B Desa Setapak.

Hari ini pihak kami telah mneghubungi pihak DBKL dan dimaklumkan bahawa setakat ini masih belum ada apa-apa maklum balas terbaru mengenai keputusan pemindahan Pasar Pagi tersebut ke kawasan yang jauh dari rumah kediaman.

Sekiranya pihak kami menerima sebarang maklum balas terbaru dari pihak DBKL, kami akan memaklumkan kepada Sdr dan penduduk-penduduk di Desa Setapak.

Terima kasih.

Yaacob Abd Hamid
Pembantu kepada
YB Wee Choo Keong

Comment on Complaints for DBKL by Anonymous

Posted: 31 Jul 2011 09:19 PM PDT

Penduduk-penduduk Tmn Setapak Dan Ibu Kota

Merujuk kepada permohonan laluan Bas Rapid KL di Taman Setapak dan Ibu Kota.

Pada hari Sabtu 30.07.2011, pihak Rapid KL sebagaimana yang dijanjikan telah mengadakan laluan percubaan sekali lagi di kawasan perumahan Tmn Setapak, Desa Setapak, Ibu Kota dan Tmn Bunga Raya.

Dimaklumkan bahawa laluan percubaan tersebut telah berjaya dilakukan dimana sebahagian besar kawasan perumahan Tmn Setapak, Desa Setapak, Ibu Kota dan Tmn Bunga Raya akan mendapat kemudahan dari laluan tersebut. Pihak Persatuan Penduduk yang turut serta semasa percubaan tersebut telah bersetuju dan berpuashati dengan laluan yang dicadangkan.

Pihak Rapid KL menyatakan dengan kekuatan 3 buah bas yang akan disediakan, dengan kekerapan lebih kurang 20-25 minit setiap bas. Dan sekiranya semua berjalan lancar laluan baru tersebut akan dimulakan pada 8.08.2011yang akan datang.

Pihak kami amat berharap supaya penduduk-penduduk di kawasan perumahan Tmn Setapak dan kawasan-kawasan sekitar boleh bersabar sedikit lagi sehingga pihak Rapid KL memulakan perkhidmatan mereka di laluan yang dinyatakan diatas.

Terima kasih.

Yaacob Abd Hamid
Pembantu kepada
YB Wee Choo Keong

Comment on Complaints for DBKL by James

Posted: 31 Jul 2011 07:00 PM PDT

James
012-8110245
Taman Desa Setapak

To Yang Berkhidmat Wee Choo Keong and Mr Yaacob,

Restaurant BRJ and Zatimanis (No. 10-1 and 4-1, Jalan 4A/27A, Wangsa Maju 53300, Kuala Lumpur) have reduced their volume since my last complaint here, but since 1 month ago they start turning the volume back to the level that can disturb residents nearby during midnight. Apparently they have ignored the warning given by DBKL, I think the authority should have a more drastic solution this time so that they can get the message that they shouldn't repeat the same mistake. I would appreciate your help.

Thank you very much.

Tiada ulasan:

Nuffnang