Selasa, 26 Julai 2011

Mohamad Taufek Abd Ghani

Mohamad Taufek Abd Ghani


Ceramah Dr Hatta Ramli 27 Julai 2011 Jelebu

Posted: 25 Jul 2011 11:59 PM PDT



CERAMAH UMUM
Tarikh : 27 Julai 2011 , RABU
Masa : 9 malam
Tempat : Kg Gagu, Jelebu, N.Sembilan
Penceramah : Dr Mohd Hatta Ramli , Ahli Parlimen Kuala Krai (AJK PAS Pusat)

Sempena Penubuhan PAS Cawangan Kg Gagu

Semua dijemput hadir

Johan Qari wajar diberi penghargaan ujar PAS N.Sembilan

Posted: 25 Jul 2011 05:02 PM PDT



Badan Perhubungan PAS Negeri Sembilan melahirkan rasa syukur dan berbangga di atas kejayaan Ustaz Amirahman bin Hj Abas menjadi Johan Qari Majlis Tilawah Al-Quran peringkat Antarabangsa kali ke 53 baru-baru ini.

Ustaz Amirahman merupakan Qari Negeri Sembilan yang menjadi Johan Qari Majlis Tilawah Al-Quran peringkat kebangsaan dan seterusnya dipilih mewakili Malaysia ke peringkat antarabangsa.

Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan bersama Timbalan Pesuruhjaya , Tuan Hj Anuar bin Azahari dan Ketua Penerangan PAS Negeri Sembilan, Ustaz Norazman beserta dua orang pimpinan PAS Kawasan telah bersama-sama hadir bagi menyerahkan cenderahati kepada Ustaz Amirahman bin Hj Abas.

"Sewajarnya Kerajaan Negeri Sembilan memberikan anugerah dan penghargaan yang setimpal dengan pencapaian Qari dari Negeri Sembilan kerana ini adalah merupakan kejayaan pertama wakil Negeri Sembilan di peringkat antarabangsa sejak majlis tilawah ini diperkenalkan. Kejayaan ini sewajarnya diraikan sebagaimana ketika meraikan kemenangan pasukan bolasepak Negeri Sembilan menjuarai Piala Malaysia dua tahun yang lalu, kedua-dua kejayaan tersebut membanggakan kami rakyat Negeri Sembilan" , ujar Taufek.

Menurut Ustaz Norazman yang merupakan Ketua Penerangan PAS Negeri Sembilan menegaskan, adalah tepat sekiranya Ustaz Amirahman yang masih muda ini dijadikan ikon anak muda Negeri Sembilan di atas kejayaan cemerlang beliau tersebut. PAS Negeri Sembilan berharap agar ilmu dan kelebihan beliau ini dimanafaatkan demi kebaikan umat Islam di Negeri Sembilan.

Tiada ulasan:

Nuffnang