Khamis, 30 Jun 2011

念群与沙登人民同在 | Nie Ching for Serdang

念群与沙登人民同在 | Nie Ching for Serdang


[Malaysiakini] EC: Bersih is Pakatan stooge in bid for Putrajaya

Posted: 30 Jun 2011 11:31 AM PDT

Sad that until today Election Committee (EC) still can't get it. Bersih 2.0 is an exercise to empower EC and to free EC. EC should support Bersih if they are indeed impartial and independent!

By Aidila Razak

The Election Commission in its most scathing attack on the Coalition for Free and Fair Elections (Bersih 2.0) said today the NGO's planned July 9 rally was merely to build momentum for Pakatan Rakyat's bid for Putrajaya.

NONEThis is because the first Bersih rally in 2007 led to the political tsunami of 2008, EC deputy chairperson Wan Ahmad Wan Omar told a forum called "Bersih's demands - what is the Election Commission's explanation?" today.

"There was (a 2007) demonstration and as result, a momentum was built and in the 2008 election (the opposition) won big... now, the rumour is that snap polls will be called and history will be repeated.

"(They think) let us have Bersih 2.0 with more supporters, the momentum will grow and possibly win Putrajaya," he told an audience of about 500 people.

Therefore, Wan Ahmad appealed to Bersih chief S Ambiga to disassociate the NGO from political parties, and put this as a condition for further engagement between the commission and the NGO.

NONE"I am appealing to Ambiga to distance yourself from political parties (and) strengthen your agenda.

"If Bersih separates itself from political parties, then we can meet Bersih as a member of civil society as its agenda is for the good of all," Wan Ahmad said.

He said “Bersih today is no longer the Bersih (he) used to know” and that is has become kusut (a mess), so much so that Ambiga did not realise that she was being used as a political tool.
(More......)

[Roketkini] Nie Ching: DAP perlu dekati anak muda

Posted: 30 Jun 2011 10:48 AM PDT

Teo Nie Ching merupakan Ahli Parlimen Serdang dan juga merupakan Penolong Setiausaha Publisiti DAP. Anak kelahiran Johor ini mempunyai Ijazah Undang-undang dari Universiti West of England. Selepas menamatkan pengajiannya, beliau mengembara sekitar Eropah dan bekerja sebagai pustakawan di universiti beliau, sebelum pulang ke Malaysia pada 2003. Setahun kemudian, beliau menerima Sijil Amalan Guaman dari Universiti Malaya. 

Ikuti wawancara wartawan Roketkini, Amaluddin Zhafir, dengan Teo Nie Ching.

Boleh ceritakan sedikit latar belakang politik saudari dan kenapa memilih DAP sebagai wadah perjuangan saudari?

Saya datang dari keluarga DAP, kedua-dua ibu bapa saya adalah anggota DAP, dan sejak kecil mereka sentiasa membawa saya ke ceramah dan program anjuran DAP. Dalam politik, kedua-dua ibu bapa saya berfikiran terbuka; mereka tak kisah jika saya sertai MCA atau Gerakan, tetapi bagaimana pun di hati saya sentiasa tertanam dengan semangat DAP.

Ini kerana secara peribadi dan politiknya saya percaya kepada sistem semak dan imbang dan tertarik kepada sistem dua parti – tak mungkin MCA dan Gerakan memperjuangkan sistem ini – yang mana seharusnya diguna pakai di dalam sistem politik Malaysia.

Selain itu, hasrat saya ialah untuk memperkuatkan lagi Pakatan Rakyat walau pun saya boleh sertai parti lain, contohnya PAS, tetapi tak lah saya masuk PAS (ketawa).

Sebelum saya sertai DAP, saya telah banyak melibatkan diri dalam aktiviti dan program-program DAP, oleh kerana itu lah saya fikir saya lebih dekat dengan DAP. Itulah sebabnya saya pilih DAP sebagai wadah perjuangan saya.

Kenapa tidak meneruskan cita-cita menjadi peguam, mengapa memilih politik?

Ini kerana selepas mengamati sistem politik Malaysia, saya ternampak kepincangan dalam sistem kehakiman Malaysia tidak sempurna. Maksudnya terdapat beberapa masalah dengan sistem perundangan kita terutamanya kes-kes kontroversi yang melibatkan parti politik atau pun seseorang individu hendak saman kerajaan contohnya.

Saya rasa memang susah untuk kita menuntut keadilan di mahkamah melalui sistem kehakiman yang sedia ada sekarang. Bagi saya sistem kehakiman ini kurang berkesan walau pun sistem-sistem kehakiman kita tidak berbeza pun dengan sistem kehakiman di UK dan Amerika Syarikat. Di sana hakim-hakim dilantik oleh Perdana Menteri atau Presiden juga.

Tetapi di Malaysia, walau pun sama tetapi sistem ini tidak boleh berjalan lancar. Pendapat saya ialah kerana kita tidak ada sistem politik dua parti utama, kita tidak mengamalkan sistem dua parti.

(More......)

Would the police do their job this time around?

Posted: 30 Jun 2011 10:45 AM PDT

Media statement by Teo Nie Ching in Kuala Lumpur on Thursday, 30th June 2011:

Another contemptible threat to a PR leaders, but will the culprit be caught this time around?

DAP unreservedly condemns the despicable action of throwing paint at the service centre of Ng Wei Aik, state assemblyman of Komtar and the house of Chong Eng, Bukit Mertajam Member of Parliament.

The reasons behind these despicable actions are no doubt politically-motivated and the culprits have demonstrated their incapacity to discuss contentious issues in a calm, civil and rational manner.

The police must do all they can to investigate the dead chicken sent to Chong Eng, as it is the latest in a long string of cases and situations in which Opposition politicians have been threatened and intimidated.

(More......)

Listen to the replay of Nie Ching's on-air session at Durian FM!! 张念群@网络电台访问重播

Posted: 30 Jun 2011 10:18 AM PDT

DAP's MP for Serdang Saudari Teo Nie Ching has been invited to be on-air at online Radio Durian FM’s "Soaring Pegasus" talk show programme on June 29.

The programme was conducted in Mandarin. You can listen to the replay of Saudari Teo's opinion sharing session via http://www.durianfm.com/ or click here to download the mp3 file of the programme record.

(More......)

Tiada ulasan:

Nuffnang