Sabtu, 11 Jun 2011

N45 Dr Halimah Ali

N45 Dr Halimah Ali


Jangan tunggu ibumu menjadi mayat sebelum berjasa

Posted: 11 Jun 2011 09:09 AM PDT

Ayah kau mewarnai masa depan anak-anakmu.....jangan lali dan leka

Posted: 11 Jun 2011 08:58 AM PDT

Penguin boleh jadi role model pengorbanan ayah!

Posted: 11 Jun 2011 08:52 AM PDT

Wahai ayah, di mana anakmu?

Dewan Muslimat PAS Pusat menyusun langkah kritikal memimpin wanita

Posted: 11 Jun 2011 08:22 AM PDT

AJK MUSLIMAT DMPPSenator Mumtaz(Naib),Athirah,YB Dr Halimah
Kuala Lumpur
Hiruk pikuk yang ditimbulkan oleh  UMNO yang gelabah melihat pendekatan PAS yang lebih inklusif dan praktikal ekoran daripada keperluan mendesak rakyat jelata natijah kepincangan sistem pemerintahan UMNO/BN.Lebih tepat lagi negara kebajikan yang dijadikan tema muktamar ke 57 PAS. Sekali ilmbas tidak ada yang pelik dengan kemahuan Presiden PAS mahu menggerak seluruh ahli perwakilan PAS yang datang dari seluruh pelusuk tanah air untuk membantu  menjadikan Malaysia negara berkebajikan.
  Apa peliknya sebuah parti yang berteraskan Islam mengambil kebajikan diantara perkara utama untuk diperjuangkan.Berkebajikan sinonim dengan prihatin, ambil peduli,peka,empati dan dari sudut sebuah kerajaan bertimbang rasa, cuba mengurangkan beban rakyat, usaha mempastikan rakyat cukup makan,cukup pakaian, cukup tempat tinggal yang wajar, berpendidikan, mempunyai sumber pendapatan, sihat dan aman tenteram.
Berkebajikan juga bermakna semua kaum terbela. Kaum wanita tidak dipinggirkan dan terjamin hak mereka.
Tidak dinafikan ada usaha kebajikan yang diusahakan oleh pihak pemerintah di peringkat federal namun 'kebersihan' pemimpinnya dipertikaikan oleh banyak pihak hingga tahap yang mencemaskan.UMNO/BN tidak mampu lagi memimpin negara kerana telah dijangkiti penyakit rasuah yang membarah 'sehingga busuk sampai ke usus',ikatakan oleh mantan PM Tun Dr Mahathir.
 
Ahli Jawatankuas Dewan Muslimat PAS Pusat yang baru bersidang selepas muktamar ke 51 dan sebulat suara bersetuju akan merapatkan sof muslimat dan meletakkan target yang jelas untuk memartabatkan Islam dengan memperbanyakkan suara penerus perjuanagn RASULULLAH S.A.W.Bukan sekadar melukut di tepi gantang.Suara keramat yang ada 'izzah,berani kerana benar, tidak gentar atas celaan orang yang suka mencela.Inilah nekad pimpinan tertinggi Dewan Muslimat PAS Pusat yang mahu diterjemahkan oleh semua Muslimat di seantero dunia amnya dan Malaysia khususnya.

Bagi yang MAHUKAN KEBENARAN ini dia perkara asas dalam perjuangan PAS sebelum menilai dengan adil adakah kenyataan pemimpin UMNO benar atau salah mengenai PAS sudah tidak memperjuangkan Islam.

MUQADDIMAH

BAHAWA dengan sesungguhnya adalah diisytiharkan, demi untuk menyempurnakan taqwa kepada Allah dan kebaktian kepada sesama manusia, yang dijadikan bagi menegakkan AL AMRU BIL MA'RUF WAN NAHYU 'ANIL MUNGKAR dalam kehidupan bermasyarakat dan bernegara, maka inilah diisyiharkan sebuah pertubuhan yang dinamakan "PARTI ISLAM SEMALAYSIA"

BAB YANG KEDUA: DASAR DAN SERUAN

Fasal 3. Dasar
Dasar PAS ialah ISLAM

Fasal 4. Seruan
Seruan PAS ialah ALLAHUAKBAR

HADIAH SPIRITUAL UNTUK MU!

Posted: 11 Jun 2011 05:23 AM PDT

NEGARA KEBAJIKAN cetus panik BN

Posted: 11 Jun 2011 05:18 AM PDT

Negara berkebajikan: Siapa nak tiru siapa
Mohd Sabri Said   
TASEK GELUGOR, 11 Jun: PAS tidak akan meniru Barisan Nasional (BN) melaksanakan program kebajikan pada rakyat yang di dalamnya mengandungi unsur rasuah, penyelewengan dan penipuan.
Demikian kata Pesuruhjaya PAS Pahang, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man (gambar) ketika ditemui di majlis minum pagi di perkarangan Dewan Jawatankuasa Kemajuan dan Komoniti (JKKK) Sungai Dua pagi tadi sebagai mengulas kenyataan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.
Najib menyaran PAS agar tidak meniru Umno untuk mewujudkan negara berkebajikan kerana perkara itu telah dilaksanakan oleh kerajaan BN.

Sebaliknya, kata Tuan Ibrahim, Negara Berkebajikan yang disarankan oleh Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang dalam ucapan dasar muktamar baru-baru ini mempunyai agenda tersendiri dan jauh daripada anasir buruk sepertimana yang dilakukan kerajaan pimpinan Najib.

"Siapa yang nak tiru siapa. PAS tidak seinci pun akan meniru langkah BN melakukan program kebajikan kepada rakyat kerana usaha itu sering terdapat penyelewengan, penipuan atau kepentingan kroni.  Bagi PAS semua itu akan ditentang bagaimana Najib kata kita tiru BN," tegasnya.

Katanya, yang sebenarnya BN meniru langkah Pakatan Rakyat apabila cuba melaksanakan sedikit demi sedikit rancangan 10 perkara yang termaktub dalam Buku Jingga.

Beliau berkata, jika Pakatan Rakyat dapat menguasai Putrajaya selepas Pilihanraya Umum ke 13 nanti pasti rakyat akan menikmati banyak manfaat yang tidak pernah dilaksanakan di era pemerintahan BN.

Jelasnya, gagasan Negara Berkebajikan yang ingin diperkenalkan oleh PAS kepada rakyat berlainan dengan cara Umno dan BN lakukan kerana Negera Berkebajikan bukan sebuah negara yang hanya membantu rakyat semata-mata tanpa kerajaan sendiri mengubah cara pentadbiran.
"Umno melalui BN dan PAS dalam Pakatan Rakyat berlainan corak pendekatan.  Umno memperkenalkan kebajikan dan mengulangi apa yang mereka lakukan bila terdesak khususnya ketika menjelang pilihanraya sama umum mahupun kecil.  Tetapi PAS, tidak begitu kerana bila menang ia adalah amanah yang perlu dijagai demi memastikan rakyat mendapat manafaatnya," tambah beliau.
Katanya, konsep kebajkan yang dipandang oleh BN seperti jalan raya, sekolah, perumahan, rumah kos rendah atau sebagainya tidak memadai.
Bagi PAS, katanya ini kerana semua isu tersebut sudah menjadi kewajiban sebagai pemerintahan.

Sebaliknya, tambah beliau PAS menerusi Negara Berkebajikan lebih memfokuskan bagaimana mendapatkan dana negara untuk mengurus pentadbiran agar tidak menyeleweng.

Menurutnya, sumber yang diperolehi pula tidak hanya berlegar di kalangan kroni sahaja tanpa memberi ruang kepada pihak yang sewajarnya memperolehi berdasarkan kemahiran atau tender terbuka.

Tiada ulasan:

Nuffnang