Sabtu, 21 Mei 2011

念群与沙登人民同在 | Nie Ching for Serdang

念群与沙登人民同在 | Nie Ching for Serdang


[May 22] Program Tanam Pokok di Surau Impian Ehsan

Posted: 21 May 2011 07:56 PM PDT

Program Tanam Pokok di Surau Impian Ehsan :-)

(More......)

【中国报】蕉赖南区J Avenue路商业区出现“保安党”,商家深感受威胁。

Posted: 21 May 2011 08:36 AM PDT

Lokasi: Avenue J, Cheras Selatan, Balakong

Ahli Parlimen Serdang Saudari Teo Nie Ching dan pasukan perkhidmatannya menerima aduan daripada peniaga-peniaga di Avenue J, Cheras Selatan bahawa mereka mencurigai terdapat pihak yang disyaki menggunakan pelbagai taktik kotor bagi memaksa mereka membayar "wang perkhidmtan keselamatan".

Sejak dua bulan yang lalu, terdapat lelaki kaum India yang menelefon peniaga-peniaga di  Avenue J Cheras Selatan untuk meminta wang bayaran perkhidmatan keselamatan bulanan sebanyak RM200 untuk setiap kedai. Selepas menolak permintaan tersebut, terdapat pintu kedai-kedai tertentu yang dikunci oleh pihak yang tidak diketahui. Malahan, peniaga di Avenue J mencurigai bahawa pihak yang meminta wang perkhidmatan keselamatan tersebut telah membuat sandiwara kes ragutan telefon bimbit di depan kedai beliau bagi menakutnya supaya membayar wang perkhidmatan keselamatan bulanan demi menjamin keselamatan pelanggan-pelanggan yang melawat Avenue J.

Peniaga-peniaga turut meminta pasukan polis mengadakan rondaan di kawasan tersebut bagi menghalau dan memberi amaran kepada penjenayah-penjenayah yang cuba meminta wang perlindungan daripada mereka. Walau bagaimanapun, peniaga yang membuat aduan kepada wakil rakyat mengakui bahawa mereka tidak melaporkan perkara ini kepada pihak polis. Ahli Parlimen Serdang Saudari Teo Nie Ching mengingatkan orang ramai bahawa mereka perlu membuat laporan polis supaya polis dapat mengambil tindakan susulan untuk menangani masalah mereka di samping membolehkan wakil rakyat memperoleh rujukan yang sah untuk berurusan dengan pihak berkuasa. Beliau berkata adalah tidak adil kepada pihak polis jikalau orang ramai tidak membuat laporan polis dan terus menyalahkan pihak polis atas sebarang jenayah yang dihadapi.

今日焦点.“表演”劫案.破坏店舖 保安党索费商家烦

(无拉港21日讯)蕉赖南区J Avenue路商业区约2个月前,出现强行向商家索取每月200令吉保安费的“保安党”,商家备受滋扰,深感烦恼。

部分商家的员工宿舍门于近2星期无故被人上锁、店舖侧门也被恶意破坏,甚至有人特意在店前“表演”抢手机却无法追捕抢匪的戏码,令众人怀疑是“保安员”所为,以警示众人聘请保安的重要性。

商家李亚添指出,该区共有40间店,商家仅开业11个月,他于约2个月前接到一名印裔男子来电,询问他需不需要聘请保安人员,每月收费200令吉。

藉机突显重要性

(More......)

[The Star] Taman Bukit Mewah hillslope being stabilised

Posted: 21 May 2011 07:51 AM PDT

WORK to stabilise the hillslope in Taman Bukit Mewah, Kajang, which has caused cracks to appear in several houses, is now under way.

Serdang MP Teo Nie Ching, who visited the site, said so far 42 houses along Jalan Bukit Mewah 20 and 21 were affected.

“It was decided at the State Economic Planning Unit meeting in December 2009 to appoint Kumpulan Ikram to conduct a study on the cause of the problem at a cost of RM645,000,” she said.

Ikram completed the report in July last year and came up with two steps to solve the problem.


No easy task: Workers carrying out work to stabilise the slope affecting 42 houses in Taman Bukit Mewah, Kajang.
(More......)

【南洋商报】陈明再也花园 . 抢修崩塌水沟近完工

Posted: 21 May 2011 06:53 AM PDT

Lokasi: Taman Taming Kiri, Taming Jaya, Balakong.

Ahli Parlimen Serdang Saudari Teo Nie Ching bersama Ahli Dewan Undangan Negeri Saudara Yap Lum Chin serta Ahli MPKj Saudara Cheong Siow Foon hari ini telah menziarahi Taman Taming Kiri, Taming Jaya, Balakong untuk mengutip maklum balas daripada penduduk-penduduk setempat bagi membantu menyelesaikan masalah-masalah yang dihadapi mereka. Pengerusi Persatuan Penduduk Taman Taming Kiri Encik Li Tao (Nama Terjemahan) meluahkan perasaan ketidakpuasan beliau berkenaan masalah longgokan sampah haram yang bertaburan di merata-rata tempat serta rimbunan pokok-pokok rendang yang tidak diendahkan oleh pihak berkuasa tempatan. Encik Li turut menegur sikap sambil lewa pihak berkuasa selepas menerima aduan daripada penduduk-penduduk setempat.

Ahli MPKj Saudara Cheong Siow Foon memberitahu pemberita bahawa pada hujung bulan March, sistem saliran dan tahah pasir di Jalan Taming Kiri 5, Taman Taming Jaya telah runtuh akibat hakisan air hujan, dan keruntuhan tanah tersebut telah mengancam kestabilan rumah yang terletak di kawasan tersebut. Selepas menerima aduan penduduk, Saudara Cheong Siow Foon telah melaporkan perkara ini kepada MPKj dan berjaya memohon peruntukan sebanyak RM100 ribu untuk memulakan segera kerja memperbaiki sistem saliran serta menanam rumput di lereng-lereng bukit untuk menstabilkan struktur tanah serta mencegah hakisan air hujan.

Dalam lawatan ini, Saudari Teo Nie Ching turut menyerahkan cek dermaan bernilai RM1000 kepada Persatuan Penduduk Taman Taming Kiri manakala Saudara Yap Lum Chin memperuntukkan RM2000 kepada Persatuan Penduduk untuk kerja pendirian pagar di kawasan komuniti perumahan berpagar.

(无拉港20日讯)陈明再也(左)花园排水沟两个月前泥沙崩塌,加影市议会紧急处理耗资10万令吉维修及植草,工程接近完成。

沙登区国会议员张念群和无拉港区州议员叶南进,今日在加影市议员张晓峰与当地居民协会代表的陪同下,巡视该工程进度和住宅区民生状况。

张晓峰指出,该段大排水沟位于陈明再也(左)5路旁,堤旁的泥沙因雨水冲走,于3月底塌陷,危及旁边的一所住家,他接获投报后,马上呈报市议会紧急处理,当局耗资10万令吉修理排水沟,并在堤旁斜坡植草,防止情况恶化。

耗10万修理

居民协会主席李寿和当场反映该区面对的垃圾和树木问题,对当局的马虎态度和敷衍回应,深表不满。

叶南进移交2000令吉拨款予居协在大草场旁建设栏杆和修补篱笆。

(More......)

Please pray for the landslide victims in Hulu Langat

Posted: 21 May 2011 05:42 AM PDT

Landslide hit the Rumah Anak Yatim Al-Takwa in Felcra Semungkis, 14th mile Hulu Langat at about 2.30pm. The orphanage houses about 30 children. Please pray for the children, hopefully most of them will be rescued.



[The Malaysian Insider] Landslide hits orphanage, five children dead

UPDATED @ 08:22:06 PM 21-05-2011

Relatives of the landslide victims arriving at Kajang Hospital. – Photo by Jack Ooi
KAJANG, May 21 — Five children were killed when a landslide almost buried an orphanage in Hulu Langat near here this afternoon.

(More......)

[May 21] Mother's Day Celebration orgainsed by Spring Single Mothers' Society

Posted: 20 May 2011 11:46 PM PDT

Making dumplings at Sri Petaling, who wants to try? :-DDD

Lucky draw winner at Mother's Day Celebration orgainsed by Spring Single Mothers' Society :-)

(More......)

[May 21] Sarapan pagi bersama penduduk-penduduk Bandar Tun Hussein Onn..

Posted: 20 May 2011 11:22 PM PDT

Sarapan pagi bersama penduduk-penduduk Bandar Tun Hussein Onn, Balakong..

Bergambar dengan AJK Wanita Persatuan Penduduk Bandar Tun Hussein Onn :-D

(More......)

Tiada ulasan:

Nuffnang