Ahad, 8 Mei 2011

N45 Dr Halimah Ali

N45 Dr Halimah Ali


LAGU best untuk semua yang bergelar anak

Posted: 08 May 2011 09:05 AM PDT

Lagu ini patut dilazimkan oleh ibubapa semasa anak-anaknya kecil supaya secara tidak langsung mengajar anak-anaknya berdoa untuk dirinya. Bila biasa dinyanyikan akan menjadi sebati maka anak-anak tidak janggal berdoa untuk ibu setelah anak makin dewasa!!

SYURGA DI BAWAH TAPAK KAKI IBU......SELAMAT HARI IBU!!

Posted: 08 May 2011 07:08 AM PDT

      Wanita yang bergelar ibu adalah insan istimewa yang telah dipilih oleh Allah swt untuk menjadi tempat yang dihidupkan makhluk ciptaan terbaiknya iaitu manusia.Kebergantungan manusia untuk kehidupan diurus Allah melalui rahim seorang ibu. Darahnya membawa makanan, air, oksigen dan lain-lain keperluan.Dinding perutnya menjadi benteng supaya anak terselamat daripada ancaman luar. 9bulan 10hari dalam tubuh ibu.Setiap minit mendengar jantung ibu.Setiap minit merasa pergerakan diaframa ketika bernafas.
Sakit pinggang, sembelit, muntah,pening semua dirasai.Melahirkan juga satu pengalaman yang amat menyakitkan.Ramai ibu menangis menahan sakit.Ada sampai meraung.Ada yang perlu dibantu dengan forsep, disebut atau denga pembedahan.Dibelah perut siibu semata-mata untuk membantu anak keluar ke dunia.
Adakah anaknya faham penderitaan semua ini?
   Kemudian, anak yang senyap sejenak mula lapar.Ibu menyusu dengan air susu sendiri. Hari ketiga susu memuncak pengeluarannya. Si anak pula masih belum arif menghisap.Bengkat berdenyut amat mengazabkan,Namun demi si anak ibu teruskan juga.Cekal.Anak sering bangun malam.Tidur ibu sudah tidak lena.tidak menentu waktu. Adakal anak meragam kembung. Atau basah lampin, Atau lapar/dahaga. Tidak kurang ada anak yang sengaja bangun malam untuk dibelai.
  Anak semakin membesar. Demam selsema, cirit birit, muntah, lebam semua dirawat ibu.Sedih, takut, manja juga tertumpu pada ibu..
Di ajar alif  ba ta, abc , 123
Membesarlah si anak. Sudah boleh berbicara, boleh menendang, boleh memanjat.Ke hulu ke hilir.Ibu perlu cergas mengejar.Ibu hantar ke sekolah. naik basikal atau motorsikal.Ingatkah semua ini walau yang bergelar anak?!
Adakah tergamak apabila kita sudah dewasa kita lupa semua ini dan menganggap apa yang dilakukan oleh ibu adalah perkara biasa..........
Tatkala .susah baru mencari ibu. Tatkala bermasalah, nak menghadapi peperiksaan, nak dapat kerja, nak interview baru nak cari ibu minta doakan. Khidmat ibu diminta lagi. Bila pula masa si anak memba;las jasa ibu.
Justeru anak harus dilatih untuk sentiasa menyayangi dan menghargai ibunya dari kecil lagi.Anak yang taat kepada Allah akan taat kepada ibunya.dan sentiasa mesra dan kasih belas kepada ibunya.

 

MALAYSIA masih tidak mampu ATAU TIDAK MAHU??!!

Posted: 08 May 2011 05:37 AM PDT

Sesiapa yang mempunyai akal yang waras dan tahu banyak perkara boleh dilakukan secara siber- 'on line' seperti beli belah on line, bayar bil on line, bayar saman on line, bayar cukai on line, beli tiket kapal terbang on line, daftar unitversiti on line, mesyuarat on line(teleconferncing) dan e-government di Malaysia kenapakah fenomena pelik dan ajaib di sebuah negara bernama Malaysia yang telah membanggakan dirinya dengan pelaburan melangit untuk multimedia supercorridor di CYBERJAYA masih menggunakan cara lama ketinggalan zaman iaitu mendaftar pengundi secara manual!!
 
 
Pemuda Umno sasar daftar 140,000 pengundi
Mei 8, 11 7:45pm
Kongsi 0
Pergerakan Pemuda Umno mensasarkan untuk mendaftarkan lebih 400,000 anggota Umno termasuk 140,000 daripada Pemuda sebagai pengundi sebelum Jun ini.
Pengerusi Biro Keahlian dan Daftar Pemilih Pemuda Umno Mohd Hisamudin Yahaya berkata ia perlu disegerakan kerana mengikut perangkaan terkini Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) terdapat lebih 3.9 juta rakyat Malaysia yang mencapai umur 21 tahun belum mendaftar sebagai pengundi.
Bagi mencapai sasaran itu, Pemuda Umno akan menubuhkan kumpulan petugas khas dengan diketuai ketua pergerakannya Khairy Jamaluddin bagi mendaftarkan golongan muda di lebih 6,000 peti undi di seluruh negara dalam masa terdekat, katanya kepada pemberita di Parit hari ini.
Beliau berkata Khairy akan membentangkan cadangan penubuhan pasukan petugas khas itu kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak selaku Presiden Umno pada mesyuarat pengurusan parti tidak lama lagi.
Mohd Hisamudin turut meminta semua 191 Ketua Pemuda Umno Bahagian melipatgandakan usaha untuk mendaftarkan anggota masing-masing dengan menyediakan kaunter pendaftaran pemilih setiap kali program atau aktiviti dijalankan.
Semalam, Muhyiddin yang juga Timbalan Perdana Menteri menyatakan empat perkara yang perlu diberi perhatian oleh pemimpin dan jentera Umno mulai sekarang bagi memastikan Barisan Nasional (BN) memperoleh kejayaan besar pada pilihan raya umum akan datang.
Empat perkara itu ialah mengenai pendaftaran pemilih, mengukuhkan perhubungan setiap peringkat dalam parti dan komponen BN, turun padang dengan mengambil berat masalah rakyat dan wujudkan hubungan strategik dengan persatuan dan badan bukan kerajaan.
- Bernama

PAS tidak perjuangkan Islam??

Posted: 08 May 2011 05:09 AM PDT

 UMNO/BN telah mengolah drama sensasi khas bagi menangani generasi muda yang semakin celik maklumat terutama melalui media baru, internet.Maka terbukti golongan yang lebih terpelajar termasuk kaum Melayu yang berada di kawasan bandar mula mendapat maklumat daripada sumber asal yang benar yang selama ini dinafikan kepada mereka oleh media massa arus perdana@senjata penerangan UMNO/BN.Selama ini UMNO/BN berjaya menyogokkan berita atau cerita atau cereka@cerita yang direka-reka untuk mempastikan rakyat sentiasa mendewa-dewa mereka dengar semua berita indah khabar dari rupa yang dibintangi oleh pemimpin UMNO/BN.
    Dalam masa yang sama dalam cereka itu samada yang berbentuk berita dalam radio/tv, media cetak, pimpinan PAS dan rakan pembangkangnya diberi watak jahat, degil, kolot, anti pembangunan, antikemajuan, tidak pandai mengurus, memcah belah masyarakat.........dan terkini menyuntik pelali kepada pencinta Islam samda dari golongan individu mahupun NGO, Pensyarah,bahkan ustaz-ustazah lepasan AZHAR/TIMUR TENGAH APATAH LAGI ORANG KAMPUNG agar takut dan tidak berkenan dengan PAS kerana kononnya PAS tidak bersungguh memperjuangkan Islam. KONONNYA, PAS hanya menggunakan Islam untuk keuntungan politik.PAS, kata Pemimpin UMNO, memecahbelahkan orang Melayu-Islam.Mesej yang mahu disumbat  UMNO kepada minda dan hati orang Melayu ialah PAS hanya 'mempersendakan Islam'.
Pelajar-pelajar universiti menjadi target utama pakar propaganda UMNO yang mahu terus mencengkam kuasa supaya boleh mengolah harta rakyat mengikut selera mereka dan demi kelangsungan hidup mewah mereka.
DI antara RACUN-RACUN ARSENIK MINDA UMNO/BN;
  1. Kenapa perlu orang Melayu SOKONG PAS dan mengambil risiko meninggalkan UMNO, Melayu akan hilang tongkat untuk berpaut!!!!!(kaji dasar PAS dalam buku perlembagaan PAS)
  2. Apabila pemimpin UMNO melakukan kezaliman dan menindas rakyat, pemimpin PAS mula menggunakan bahasa yang agak keras. UMNO gunakan sedutan ucapan itu untuk emnimbul kebencian tuntas kepada PAS(Nilai dengan adil dan tahu konteks ucapan atau kenyataan dibuat.....rujuk surah Hujurat ayat6)
  3. Dah bolah sembahyang, haji, puasa, musabaqah. Quran pun banyak di cetak di Malaysia...nak apa lagi.....kan dah aman.Inilah jawapan standard yang akan di dengar di mana-mana PRK atau PRU natijah daripada propaganda berterusan UMNO/BN(kaji/rujuk tasawwur Islam)Apa erti Islam yang diajar oleh Nabi s.a.w
  4. Ratib mengungkit  jasa UMNO/BN selama ini(kerajaan bukan lain yang bukan UMNO/BN di seluruh dunia tidak boleh buat pembangunan yang lebih canggih daripada di Malaysia)

Fikir-fikirkan.......
cari dulu maklumat tepat
Nabi sudah tidak ada....
Yang tinggal..........
Pesanan Nabi kepada supaya jangan tersasar........IQRA' BISMIRABBIKA
Bacalah dengan nama TuhanMu.....baca, tonton, dengan nama TuhanMu...kemudian minta petunjuk daripada Allah.Golongan mana yang sebenarnya berjuang untuk Allah dan RasulNya....golongan mana yang bertopengkan Islam.
Implikasinya besar     siapakah yang kita pilih untuk menjadi pemimpin.Kalau masih ragu bertindak proaktif......berjumpa mereka dan soal dengan adil hingga puas hati.

Dengar kata kanak-kanak nii...malu pembuat video dan yang sewaktu dengan nya

Posted: 08 May 2011 03:44 AM PDT

Berkata benar
jangan berbohong/ menipu
walau terdesak mana
walau gejolak nafsu
mesti kontrol
mesti bercakap benar.......

TEKA TEKI POPULAR RAKYAT: Siapa boleh bantu jawab?

Posted: 08 May 2011 03:23 AM PDT

Negara maju berani menentukan tarikh pilihanrayanya. Apa nak jadi dengan negara Malaysia??Kelas negara ke berapa agaknya?

 Dr M tells Najib to delay polls, as racial divide widens

May 08, 2011
Dr M said Malaysians are more divided now than during his tenure as prime minister. — file pic
KUALA LUMPUR, May 8 — Datuk Seri Najib Razak should only call for general elections next year as there is currently too much racial division in the country, Tun Dr Mahathir Mohamed said today. Barisan Nasional (BN) suffered historic losses in the 2008 elections, losing its customary two-thirds parliamentary majority and four states in a result that was widely blamed on splits within the dominant Malay demographic and dissatisfaction among Chinese and Indian voters.
"It (national polls) shouldn't be this year, but it's up to the PM, sometimes I forget I'm no longer PM," he told reporters today.
Dr Mahathir said he was concerned that Malaysians were now even more divided than ever, and that this had never happened when he was prime minister.
"I feel people are still divided, racial division at its peak.
"Last time, the Chinese had no problem with BN. In 1999, with Anwar's black eye, the opposition got Malay support, but the Chinese supported BN. We still had two-thirds back then," he explained.
Najib recently hinted in a speech to Selangor Umno that the next general election is "just around the corner".
The Malaysian Insider understands, however, that Najib is likely to delay snap polls until the end of this year or early 2012 as his party hunts for funds to finance a campaign to court Bumiputera and Indian voters and secure a two-thirds parliamentary majority.
It is understood Umno's coffers were depleted after BN spent some RM500 million for the April 16 Sarawak election.
Opposition leader Datuk Seri Anwar Ibrahim told The Malaysian Insider that he believes Umno's increasingly ultra-Malay stance as well as the emergence of a sex video aimed at discrediting PR's image are definite signs that general elections will be called by August.
But BN insiders say Najib is cautious about calling elections soon as he wants to regain the coalition's two-thirds parliamentary majority which now appears impossible with the Chinese snub continuing in the Sarawak election.
Chinese-based MCA took a battering in the historic general election — which also robbed BN of its customary two-thirds majority — when the party won only 15 out of 40 parliamentary seats it contested.


http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/dr-m-tells-najib-to-delay-polls-as-racial-divide-widens/

Tiada ulasan:

Nuffnang