Ahad, 1 Mei 2011

N45 Dr Halimah Ali

N45 Dr Halimah Ali


ADUN SELAT KLANG TURUN PADANG BERSAMA YDP MPK

Posted: 01 May 2011 07:41 AM PDT

29.4.11
Jumaat
YB Dr Hjh Halimah Ali bawa YDP MPK serta rombongan untuk turun padang di kawasan Selat Klang bagi memberitahu keadaan sebenar di padang yang menjadi rungutan dan aduan berulang penduduk di kawasan DUN Selat Klang.
    YDP MPK Dato' Mislan Tugiu membawa semua ketua-ketua jabatan daripada kejuruteraan, alam sekitar, kesihatan, taman dan padang, perlesenan, penguatkuasaan dll bersama-sama melihat keadaan sebenar.
Bermula dengan longkang di sepanjang Jalan Sg. Bertih yang sudah pecah-pecah dibeberapa tempat menyebabkan air tidak boleh mengalir dengan berkesan dan mengakibatkan banjir di kawasan sekitar yang rendah.
MPK berjanji akan menggantikan kepada sistem yang lebih baik.Gerai-gerai MPK depan Econmart juga diperiksa kerana sudah uzur.
Sistem perparitan yang di bawah jalan di simpang 4 juga di minta ADUN untuk diselenggarakan supaya tidak tersumbat.
Parit disepanjang Jln Tepi Sungai terutama depan Surau juga diambil maklum keadaannya yang sering mengakibat banjir di kawasan sekeliling.
Keadaan padang dan tanah lapang juga diperiksa dan di minta rumput dipotong serta tanah diratakan.Sampah yang masih merata-rata juga di arah untuk diambil tindakan segera dancara berkesan.





Tiada ulasan:

Nuffnang