Ahad, 17 April 2011

YB Dato' Mohd Nasir Tan Sri Ibrahim Fikri

YB Dato' Mohd Nasir Tan Sri Ibrahim Fikri


TAHNIAH BN SARAWAK

Posted: 17 Apr 2011 01:32 AM PDT

Assalamualaikum.

Seperti yang dijangkakan, BN menang dengan selesai pada Pilihan Raya Negeri yang diumumkan malam tadi. Walaupun BN kehilangan beberapa kerusi, namun itu bukanlah alasan kukuh untuk menggambarkan "kekurangan" BN Sarawak khususnya. Umum mengetahui bahawa kekalahan BN di kawasan tertentu disebabkan faktor kaum yang kini, perlahan demi perlahan bagaikan menjadi trend politik Malaysia.

Jika kita lihat atau mengikuti serangan demi serangan pembangkang pada pilihan raya negeri itu, ramai yang naik takut, bimbang kalau-kalau kerajaan BN benar-benar tersungkur. Pengalaman saya beberapa di Sarawak, apa yang berlaku adalah jauh berbeza dengan apa yang dicanangkan media atauagen propaganda pembangkang.

Benar, cara berfikir dan cara berpolitik orang Sarawak sangat berbeza dengan semenanjung. Mereka tidak mudah terpedaya, dan mereka juga telah menjadi pengundi atau rakyat yang angat bijak mengurus isu-isu yang dibawa mereka.

Ceramah pembangkang mereka dengar. Maka tidak hairanlah pembangkang terperangkap dengan jumlah yang ramai pada setiap ceramah mereka. Bagaimanapun, rakyat Sarawak tidak beri undi kepada pembangkang kerana mereka lebih bijak berfikir dalam menilai setiap isu yang dibangkitkan. Ituilah kelebihan mereka.

Banyak sekali pengajaran atau ilmu politik yang boleh dikutip di Sarawak. Paling utama, bagaimana cara rakyat mereka berfikir. Itu yang penting.

Saya ucapkan tahniah kepada BN Sarawak dan merakamkan ucapan jutaan terima kasih serta penghargaan kepada rakyat dan pengundi sarawak yang telah memilih BN. Semoga kejayaan itu akan terus dilakar dan rakyat mendapat faedah yang terbaik dari BN.

Seperti kata PM, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak, BN akan menunaikan segala janjinya di Sarawak.

Tahniah Sarawak.

Tiada ulasan:

Nuffnang